קרן המטבע הבינלאומית: "מטבע חדש שיחליף עם הזמן את הדולר כמטבע היתרות העולמי הוא אפשרי בהחלט"

[למדור שוקי עולם] סגן נשיא קרן המטבע הבינלאומית, ג'ון ליפסקי: "זכויות המשיכה המיוחדות (SDR) של ה-IMF יכולות להוות את הבסיס ליצירת מטבע חדש" ■ "לא מדובר בהחלטה מהירה, קצרה או קלה"

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הודיעה היום כי מהלך "מהפכני" ליצירת מטבע חדש שיחליף עם הזמן את הדולר כמטבע היתרות העולמי, הוא אפשרי בהחלט. זאת לאחר ששבוע שעבר, בנקאי סיני בכיר אמר כי "אין תחליף לדולר כמטבע היתרות העולמי".

"זכויות המשיכה המיוחדות (SDR) של ה-IMF יכולות להוות את הבסיס ליצירת מטבע חדש", אמר סגן נשיא קרן המטבע הבינלאומית, ג'ון ליפסקי, בפורום שדן ביתרות המטבע בעולם, שנערך היום בסנט פטרסבורג.

"בטווח הארוך, ישנם יתרונות רבים ומגוונים ליצירת מטבע מסוג זה", אמר ליפסקי. "אך לא מדובר בהחלטה מהירה, קצרה או קלה", אמר ליפסקי והוסיף כי "יהיה זה די מהפכני".

"כדי ליצור מטבע חדש נצטרף לנתק את ה-SDRs ממטבעות אחרים", הסביר ליפסקי. "ארגון בינלאומי עם זכויות של בנק מרכזי יצטרך להנפיק את המטבע החדש ולהפוך אותו לנזיל במידה שתספיק להפוך אותו לרזרבה".

נציין כי על פי קרן המטבע הבינלאומית, כ-70% מיתרות המטבע בעולם מוחזקות בדולרים, מה שמדאיג מדינות רבות, ובראשן סין, החוששת מחשיפת יתרות המט"ח שלה לכלכלה האמריקנית, ששילשה את הגרעון התקציבי שלה מאז תחילת המשבר העולמי.

[לאתר המט"ח]