משרד התקשורת יבדוק את ההסכמים של פרטנר וסלקום עם עיריית תל-אביב

ההסכם בין הגופים מעלה שאלות עקרוניות לגבי השימוש בתשתיות תקשורת של רשויות מקומיות וההסכמים שהן חותמות עם חלק מחברות התקשורת

ממלא מקום מנכ"ל משרד התקשורת, חיים גרון, הורה לאנשי המשרד לפנות לחברות הסלולר סלקום ופרטנר ולחברה לפיתוח כלכלי תל אביב בבקשה להסברים על מהות ההסכם שנחתם לשימוש בתשתיות תקשורת משותפות ביניהן. ההוראה של גרון באה בעקבות הפרסום ב"גלובס" על ההסכם בין החברות לשימוש בתשתיות תקשורת של עיריית ת"א בתמורה לזכויות המעבר שניתנו לחברות להניח סיבים אופטיים בעיר.

ההסכם בין הגופים מעלה שאלות עקרוניות לגבי השימוש בתשתיות תקשורת של רשויות מקומיות וההסכמים שהן חותמות עם חלק מחברות התקשורת. כך למשל נשאלת השאלה אם מדובר בהסכמי בלעדיות שמקבלות חברות הסלולר ומה יקרה אם חברה נוספת תרצה להצטרף להסכם ולהשתמש בתשתיות של העירייה או של החברות במקביל. לדברי גרון, "הוריתי לבדוק את הסוגיה כי אני סבור שעסקאות כאלה חייבות לעבור בדיקה, שכן ייתכן והן מעניקות יתרונות לא הוגנים לחברות וראוי שנקבל הסברים לפני שנחליט אם באמת יש בעיה".

במסגרת ההסכם שנחתם לראשונה בין פרטנר לחברה לפיתוח ת"א, ואח"כ הצטרפה אליו סלקום, העניקה החברה לפיתוח ת"א לשתי החברות זכויות מעבר להנחת סיבים אופטיים בעיר כולל זכות להשתמש בסיבים שכבר פרסה העירייה ברחבי העיר. בתמורה תקבל העירייה זכות להשתמש בסיבים שמניחות שתי חברות הסלולר. בכך, יכולות החברות לתגבר משמעותית את היכולות בהעברת תמסורות לאתרי הסלולר הפרוסים בעיר כדי שניתן יהיה לספק ללקוחות מהירויות תקשורת הרבה יותר גבוהות מאשר היום.