מחזיקי האג"ח של בוימלגרין קפיטל איבדו את הסבלנות: דורשים פירעון מיידי

הדרישה באה על רקע הגדלת הביטחונות שהעמידה החברה לבנק מזרחי-טפחות ב-25 מיליון דולר, בשעה שלמחזיקי האג"ח לא הוגדלו הביטחונות ■ היקף הערבות האישית שהעמיד בוימלגרין לבנק מגיע כעת ל-75 מיליון דולר

מחזיקי האג"ח של בוימלגרין קפיטל איבדו את הסבלנות, ול"גלובס" נודע כי המשקיעים המוסדיים החליטו להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי. ההחלטה נבעה מכך שבעל השליטה שעיה בוימלגרין הגדיל את הביטחונות לבנק מזרחי טפחות ב-25 מיליון דולר, בשעה שמצבם של מחזיקי האג"ח לא שופר בצורה דומה. מבוימלגרין קפיטל לא נמסרה תגובה לדברים.

לאחר הגדלת הערבות לבנק, יגיע היקף הערבות האישית שמעמיד בוימלגרין ל-75 מיליון דולר. מזרחי-טפחות הוא הנושה המרכזי של בוימלגרין קפיטל, עם חוב של 650 מיליון שקל. כנגד חוב זה משועבד הנכס המרכזי של החברה - חברת הנדל"ן אזורים, אולם מניותיה באזורים שוות כיום רק כ-250 מיליון שקל, ועל רקע זה בין השאר נדרש בוימלגרין להגדיל את הביטחונות לבנק. בתמורה, קיבלה בוימלגרין שקט תעשייתי של חודש מהנושה הראשי.

מחזיקי האג"ח של בוימלגרין לא ראו מן הסתם בחיוב את הגדלת הביטחונות למזרחי, ובשבוע האחרון שלחו לחברה מכתבים אגרסיביים בהם התריאו בפניה שלא תגדיל את הביטחונות רק לבנק.

"אנו מתנגדים נחרצות לכל פעולה של העמדת ביטחונות נוספים לטובת הבנק, ללא העמדת ביטחונות דומים למחזיקי האג"ח", כתבו עו"ד דן אלון ועו"ד רון בר ניר, המייצגים את מחזיקי האג"ח. "העמדת בטוחות נוספות לטובת הבנק, תוך התעלמות מנושים מהותיים אחרים, היא העדפת נושים אסורה שמטרתה להביא לשינוי מהותי במעמד הנושים בחברה", הוסיפו.

לאחר שנוכחו כי המכתבים לא מנעו מבוימלגרין קפיטל להגדיל את הביטחונות למזרחי-טפחות, החליטו כאמור מחזיקי האג"ח להחריף צעדיהם נגד החברה.

בוימלגרין קפיטל סיימה את הרבעון הראשון של השנה בהפסד של 53 מיליון שקל, וזאת בהמשך להפסד של 437.4 מיליון שקל בסיכום 2008. היקף ההתחייבויות של החברה (במאוחד, כולל כל החברות הבנות) הוא 7.7 מיליארד שקל, ובמאזנה גירעון בסך 292 מיליון שקל בהון העצמי.

רואי החשבון של החברה צירפו עוד לדו"חות 2008 הערת "עסק חי", המטילה ספק בהמשך קיומה. מצבה של חברת הבת אזורים טוב יותר, אך מקור הצרות של כל הקבוצה הוא החברה הבת של אזורים , לגנא הולדינגס , הפעילה בעיקר במזרח אירופה, שם סובל שוק הנדל"ן ממשבר קשה.

[לאתר האג"ח]