משבר אמון בין אסים למחזיקי האג"ח שלה; דחו הסדר נוסף שהציע קייזמן

באסיפת אג"ח סוערת הטיחו המשקיעים האשמות בבעל השליטה, בין היתר בדבר תשלומים שלא הועברו עדיין למחזיקי האג"ח או לנאמן מחזיקי אג"ח א' יצביעו על הסדר החוב המוצע בכתב, עד ליום ה'

מחזיקי אג"ח א' של חברת אסים השקעות , שבשליטת ADO של עדי קייזמן, מתנגדים כך נראה להסדר החוב המשופר שהציעה היום (א') החברה. באסיפת אג"ח סוערת שנמשכה שעתיים וחצי, העלו המשקיעים מספר טענות נגד הנהלת החברה, ובראשן - מדוע לא הועבר לנאמן האג"ח, אורורה פידלטי, תשלום בסך 14 מיליון שקל שהיה אמור להיות משולם בחודש שעבר.

קייזמן הציג היום מתווה משופר להסדר חוב, לאחר שכבר שיפר את הצעתו מספר פעמים, וכן התחייב להעביר באופן מיידי את הכסף לאורורה פידלטי במקום לפיבי, נאמן חיצוני שאליו הועבר הכסף. בסוף האסיפה הוחלט כי ההצבעה על ההסדר המוצע תתקיים בכתב, ותתקבל עד ליום חמישי.

לאחר שהלך כברת דרך ניכרת לקראת המשקיעים, למרות שלא מונחת כיום חרב על צווארה של החברה, ייאלץ כעת קייזמן לשוב ולשפר את הצעתו. מספר אפשרויות נבחנות על ידו, ובהן הכנסת שותף או הזרמת הון, אך בשלב זה עיקר המאמץ הוא להגיע להסדר חוב בכדי להימנע מ-"fire sale" - מכירת נכסים תחת לחץ ובמחירים נמוכים.

היקף סדרה א' של אג"ח אסים הוא 100 מיליון שקל, ולאחר שבחודשים האחרונים החליפו ידיים כ-20% מהסדרה, למחזיקים השונים יש אינטרסים מנוגדים. היום נסחרת האג"ח במחיר של 52 אגורות בלבד ובתשואה של 41%, אך ישנם גם מחזיקים שרכשו בהנפקה במחיר מלא.

את הקו המיליטנטי באסיפה הובילו עורכי הדין אופיר נאור ורנן גרשט, המייצגים קבוצה של משקיעים פרטיים. גרשט אמר היום ל"גלובס", כי "ניכרה בהצעה הנוכחית נסיגה ממספר דרישות שהעלו מחזיקי האג"ח, כמו למשל התחייבות שהשליטה בחברה לא תשתנה ללא אישורם. בנוסף, הועלו באסיפה שאלות לגבי העיתוי של הפחתת שווי הנכסים שביצעה לאחרונה אסים, ובקשת הבהרות לגבי השעבודים".

חוב של 124 מיליון שקל

על פי ההסדר שהוצע היום למשקיעים, תשלם אסים 20% מהקרן בשנה הראשונה, ויתרת 80% מהקרן תידחה בשנתיים ותיפרס על פני חמישה תשלומים שנתיים שווים. החברה תשלם את הריביות כסדרן, כולל תוספת הריבית המוצעת למחזיקים כפיצוי. על תשלומי הקרן הנדחים תשלם החברה ריבית שנתית של 13%, במקום שיעור של 7.5% היום.

בנוסף, תוטל מגבלה על חלוקת דיבידנדים, יידרש אישור של מחזיקי האג"ח לפני החלטה על פרויקטים גדולים, והם גם יקבלו ביטחונות נוספים. עוד על פי ההסדר המוצע, אסים תקצה למחזיקי אג"ח א' 10% ממניות החברה ללא תמורה, לפי שווי חברה של 32 מיליון שקל, ותקצה אופציות בשיעור של 5%, במחיר מימוש המשקף לאסים שווי שוק של 40 מיליון שקל.

היקף ההתחייבויות השוטפות של אסים הוא 26 מיליון שקל, וההתחייבויות לזמן ארוך מסתכמות ב-98 מיליון שקל. את הרבעון הראשון של השנה סיימה החברה בהפסד של 25.5 מיליון שקל, ועם תזרים מזומנים שלילי בגובה 3 מיליון שקל.