עכשיו זה רשמי: סעד אל-חרירי זכה בבחירות בלבנון; "ברכות לכם, ברכות לחירות, ברכות לדמוקרטיה"

(עדכון) - ספירת הקולות נמשכה עד לשעות הקטנות של הלילה והמתח מי יזכה בבחירות בלבנון הגיע לקיצו: תוצאות רשמיות מראות יתרון משמעותי לגוש האנטי-סורי בראשותו של סעד אל-חרירי ■ חיזבאללה הודיע אמש כי מקבל את ההפסד בבחירות

חדשות 2 ב - MAKO / לחדשות 2 ב - 'רשת'

תוצאות האמת מהבחירות בלבנון התפרסמו לפני דקות אחדות ואישרו: סעד אל-חרירי, העומד בראש גוש המפלגות האנטי-סוריות בפרלמנט, זכה ברוב הקולות.

תומכי אל-חרירי בלבנון יצאו בלילה בצהלה לרחובות לחגוג בתהלוכות שמחה כשאת השמיים קישטו זיקוקים צבעוניים וקולות ירי. מתנגדי סוריה וחיזבאללה בלבנון חוגגים את מה שהם מכנים ניצחון סוחף בבחירות בלבנון.

ברכות לדמוקרטיה

"ברכות לכם, ברכות לחירות, ברכות לדמוקרטיה", הריע המנצח המסתמן בבחירות, אל-חרירי שגם הביע שמחה על ההישג ועודד את הציבור הלבנוני שלדבריו "הוכיח את מחויבותו לערכי הדמוקרטיה". אל-חריר קרא לסיעות השונות לשלב ידיים.

בחירות לבנון / צלם: רויטרס

התקשורת המקומית דיווחה כי על פי תוצאות ראשוניות הקואליציה של אל-חרירי זכתה ל-70 מקומות בפרלמנט, מתוך 128. חיזבאללה זכו ב-58 מקומות בפרלמנט הלבנוני, והודיע אמש, עם היוודע התוצאות הלא רשמיות, כי הוא מקבל את רצון הבוחר בלבנון.

"במערכת הבחירות הזו נרשמה עלייה של כ-20% באחוזי ההצבעה בבחירות", אמר אמש שר הפנים הלבנוני זיאד בארוד במסיבת עיתונאים מיוחדת עם סגירת הקלפיות. מרכזי הבחירה נעלו את שעריהם בשעה 19:00 וספירת הקולות החלה."כ-53% מבעלי זכות הבחירה הצביעו בבחירות", אמר בגאווה השר בארוד. "בבחירות ב-2005 הצביעו 48.8% בלבד". בארוד אף ציין כי במספר מחוזות בלבנון גירדו אחוזי ההצבעה את רף 70 האחוזים.

בחיזבאללה מתקשים לקבל את ההפסד. "ייחודה של לבנון היא באוכלוסייתה המגוונת", אמר חבר הפרלמנט מטעם הארגון השיעי חסן פדאללה. "אין רוב ומיעוט. שום מפלגה לא יכולה לזכות לרוב בקרב כלל הקהילות". יחד עם זאת אמר פדאללה כי "חיזבאללה מקבל על עצמו בגישה חיובית את רצון הציבור".

פדאללה הדגיש כי רצון הארגון ומה שנכון ללבנון הוא שיתוף פעולה. "ההתנגדות נכנסה לבחירות במטרה לזכות בשיתוף פעולה בניהול המדינה", אמר חבר חיזבאללה וקרא לאחדות לאומית. "מה שחשוב לנו עתה הוא לפתוח דף חדש במדינה. דף המבוסס על שיתוף פעולה והבנה".