המשטרה בוחנת חשד כי דודו טופז תכנן להתנקש בחיי גרושתו; מעצרו הוארך בשבוע

גלובס tv (עדכון) - בדיון בהארכת המעצר דיבר נציג המשטרה על התפתחות דרמטית שהתרחשה בחקירה של טופז שלא קשורה לתקיפת ניר, מרגלית ובן-ציון ■ בימים הקרובים תחשוף המשטרה רשת תוקפים חדשה שפעלה בשליחותו

חדשות 2 ב - MAKO / לחדשות 2 ב - 'רשת'

המשטרה בודקת חשד לפיו דודו טופז, יחד עם שכנו דניאל זנקו, תכנן לפגוע בגרושתו רוני חן פגיעה פיזית של ממש. במשטרה לא פוסלים אפשרות כי טופז אף תכנן להתנקש בחייה של חן - כך מדווחים הערב (ב') בחדשות ערוץ 2.

בימים הקרובים תחשוף המשטרה רשת תוקפים חדשה שפעלה בשליחותו של טופז וכן רשימה נוספת של יעדים לתקיפה שהזמין "מלך הרייטינג" לשעבר.

הארכת מעצר נוספת

מוקדם יותר היום האריך בית משפט השלום בתל-אביב בשבוע נוסף את מעצרו של דודו טופז, שהודה בהזמנת תקיפתם של מנכ"ל קשת, אבי ניר; המשנה למנכ"ל רשת, שירה מרגלית; וסוכנו לשעבר, בועז בן-ציון.

נציג המשטרה דיבר בדיון על התפתחות דרמטית שהתרחשה אמש (א') בחקירה ואינה קשורה לאחד מ-3 המותקפים האמורים. ככל הנראה מדובר בכוונה של טופז לתקוף גורמים נוספים.

השופט דן מור דחה את בקשת הסניגורים, עוה"ד ציון אמיר וגיא שמר, לשחרר את טופז למעצר-בית. "אין מנוס אלא מלהאריך את מעצרו של החשוד", קבע. "על אף הניסיון האובדני ועל אף מצבו הגופני והנפשי הקשה, הרי עדיין קיים חשש של ממש לפגיעה באחרים, לשיבוש החקירה ומפעולות שיהא בהן כדי לתאם עדויות, ואף חשש מהימלטות מאימת הדין בבריחה אולי מהארץ". עם זאת, הוא הורה למשטרה "לעשות כל מאמץ ולסיים את החקירה" בשבוע זה, לפחות בנוגע לחשדות הנוכחיים.

גם הפעם טופז לא נכח פיזית בדיון, והארכת המעצר בוצעה באמצעות ועידת-וידיאו (וידיאו-קונפרנס) מבית-המעצר באבו-כביר.

עו"ד ציון אמיר: "דודו לא עבריין, תרומתו ידועה לכל"

סניגורו של טופז, עו"ד ציון אמיר, אמר כי הוא לא מבין מדוע מרשו צריך להישאר במעצר. "החקירה הסתיימה", אמר אמיר בדיון. "קיבלתם הודאה וגביתם עדות מבועז בן-ציון, אבי ניר ושירה מרגלית. כל מה שאתם צריכים זה להגיש את החומרים לפרקליטות".

על כך השיב נציג המשטרה בדיון, מפקח קובי גטניו: "זה לא נכון. יש התפתחויות בעניין של טופז, ואנחנו מנסים לאתר חשודים נוספים הקשורים אליו".

גטניו הוסיף כי "יש מידע חדש שלא קשור לאחד מ-3 המתלוננים. האינדיקציות האלה התקבלו רק אתמול (א') בשעה שמונה בערב".

לכל אורך הדיון ניסה עו"ד אמיר להוכיח כי מרשו ענה על כל שאלות החוקרים ושיתף פעולה באופן מלא, ובכך הוא קיווה לפסול את חשש המשטרה לשיבוש הליכי חקירה.

"דודו לא עבריין, תרומתו ידועה לכל", אמר עו"ד אמיר בדיון. "מצבו הבריאותי והנפשי קשה עד מאוד, וביום חמישי האחרון הוא ביצע ניסיון אובדני בתא המעצר. אנחנו מבקשים שזה יילקח בחשבון בהחלטה", כך לדברי עו"ד אמיר.

אחיו של טופז: "אני מבקש חמלה"

טרם תחילת הדיון ביקש אחיו של טופז, מיקי גולדנברג, חמלה על דודו בשל עברו: "אני מבקש חמלה על דודו, שהיד שחותמת על גזר הדין תגיע מהלב - לא פחות מהמוח".

גולדנברג הוסיף: "כאשר יינתן גזר דינו, שלא ישכחו את הדברים הטובים שהוא עשה. הוא התנדב והוציא מכספו, מנפשו ומרוחו כדי לעזור, וזה דבר שהוא עשה יותר מרוב האנשים בארץ".

מכתבי האיום של טופז לאבי ניר

במקביל, עוד ועוד עדויות שחושפת המשטרה מוכיחות לכאורה את התכנון מאחורי המעשים בהם חשוד טופז. השבוע פירסמנו לראשונה את תוכנם של שני מכתבים שהעביר טופז למנכ"ל קשת, אבי ניר, לאחר שהותקף. את המכתבים כתבה עוזרת-הבית של טופז לבקשתו. העוזרת הודתה בחשדות נגדה ושוחררה לביתה.

המכתב הראשון שנשלח לאבי ניר הכיל תמונה של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים ועליה הכיתוב: "באש ובמים בית"ר ירושלים". על התמונה חתם: "לה פמיליה" - קבוצת אוהדים קיצונית של קבוצת הכדורגל, שהשאילה לעצמה את השם של המאפיה האיטלקית בסרטים.

אבל זה לא היה המכתב היחיד שקיבל ניר מטופז. "שים לב מי יכול לעמוד מאחורי התקיפה", כתב בעילום שם. "טמירה ירדני, יואב גרוס, אלעד קופרמן". השלושה הם מפיקים בכירים שעובדים בתעשיית הטלוויזיה.

"טופז דרש בכל פעם תקיפות חמורות יותר"

במשטרה טוענים כי טופז ידע היטב מה הוא עושה, אולי בניגוד לאפשרות שפרקליטיו יטענו לאי-שפיות. מהחקירה עולה כי טופז חש סיפוק אחרי כל תקיפה, ובכל פעם דרש מאנשיו תקיפות חמורות יותר. הוא הקדיש את כל זמנו למעקב אחרי הקורבנות ולהוצאה לפועל של התקיפות שתכנן.

בנוסף, טופז מעביר לחוקריו את המסר שהקריירה שלו עוד לפניו. הוא עדיין משוכנע כי מקומו בטלוויזיה. במהלך החקירה הוא אמר לחוקרים: "אני משתף פעולה כי אולי אצא מבית-הסוהר, ויש לי מה לתרום. מבינים אותי".

במקביל להמשך חקירתו של טופז במשטרה, המשטרה מנהלת מצוד נרחב אחר תוקפיו של מנכ"ל קשת, אבי ניר, זאת בעקבות מידע נקודתי שמסר טופז בחקירה שהפליל את שני החשודים. במשטרה מכירים את זהותם של שני התוקפים, שהיו הזרוע המבצעת של טופז בתקיפת ניר, אבל עדיין לא איתרו אותם, והחיפושים נמשכים בכוחות גדולים למדי.