תביעה נגד HOT: חשפה מספר טלפון פרטי בסדרה "הבורר" - וגרמה להטרדות טלפוניות

התובעת, אישה דתייה תושבת ירושלים, טוענת כי מספר הטלפון שלה נחשף בסדרה - ומאז היא מקבלת מאות שיחות טלפון מוזרות הכוללות קללות, גסויות, הערות מיניות ודברי נאצה

האם "הבורר" ו"אבי הטחול" יגיעו לבית המשפט? חברת הכבלים HOT ו-JCS (אולפני הבירה ירושלים) נתבעות בסכום של 100 אלף שקל, בטענה לפרסום מספר טלפון של אישה דתייה תושבת ירושלים.

לאה זכות, תושבת ירושלים, הגישה היום (ב'), באמצעות עו"ד אמסטר ממשרד י. אמסטר ושות', תביעה לבית משפט השלום בירושלים כנגד HOT, המשדרת את הסדרה "הבורר", ואולפני הבירה ירושלים, המפיקה את הסדרה.

בכתב התביעה נכתב כי זכות, המקיימת אורח חיים דתי, החלה לקבל לפני כחודש מאות שיחות טלפון מוזרות הכוללות קללות, גסויות, הערות מיניות ודברי נאצה.

לזכות הסתבר כי מספר הטלפון הנייד שלה פורסם במסגרת פרק בסדרה "הבורר".

לטענת זכות, "החל מהשידור הפכו חייה לסיוט בלתי ניתן לתיאור כאשר קיבלה במשך שבועיים מאות טלפונים, חלקם מזוהים וחלקם חסויים, אשר לא פסקו גם חודש לאחר מועד ההקרנה".

לטענת עו"ד אמסטר, "בסמוך למועד ההקרנה הוא פנה ל-HOT - אשר התכחשה לאחריותה ופעלה באמצעות אולפני הבירה לשנות בשידורים החוזרים ספרה אחת במספר הנייד שצוין, ולטשטש במעט את המלל של אבי הטחול, אך זרם הטלפונים לא פסק. אולפני הבירה בתשובתם במכתב הכחישו את קיומו של נזק כלשהו".

"אנשים איבדו את הגבולות בין סדרת הטלוויזיה למציאות. רייטינג זה לא רק זכויות אלא מקנה גם חובות לגוף המשדר ולגוף המפיק", אמר אמסטר.

מחברת HOT נמסר בתגובה כי "טרם התקבלה התביעה, ואם תתקבל - נגיב בבית המשפט".

מ-JCS נמסר: "מדובר בתביעה קנטרנית וטורדנית ובניסיון להרוויח כספים שלא בתום-לב. אנו נתייחס לגופן של הטענות בבית המשפט".