מלחמת שליטה בניופאן טלקום: צביקה גיור הדיח את המנכ"ל עומרי כהן מתפקידו

גיור, המחזיק ב-75% ביבואנית מכשירי הסלולר HTC, וכהן שמחזיק ביתרת המניות, נמצאים כבר מספר חודשים במריבה על השליטה בניופאן טלקום ובמותג HTC בישראל

סכסוך מתמשך בין עומרי כהן, מנכ"ל ניופאן טלקום, יבואנית מכשירי הסלולר HTC, לבין צביקה גיור, בעלי חברת ניופאן, הוביל להדחתו של כהן מתפקידו בשבוע שעבר. גיור, המחזיק ב-75% מהחברה, וכהן שמחזיק ביתרת המניות, נמצאים כבר מספר חודשים במריבה על השליטה בניופאן טלקום ובמותג HTC בישראל.

כהן היה במו"מ מתמשך לרכישת חלקו של גיור בחברה, אולם העסקה לא הבשילה בעקבות מחלוקת על נושא המחיר. מקורבים למו"מ טוענים כי פיטוריו של כהן מתפקידו כמנכ"ל והפסקת המו"מ לא נעשו בתום לב. כתוצאה מהפסקת המו"מ, גיור אף מינה מנכ"ל חדש לניופאן טלקום - אלון לביא - שהיה אחראי לפני מספר שנים על ציוד הקצה בסלקום. כהן משמש כרגע כדירקטור בניופאן טלקום לצד שותפים נוספים בחברה.

עומרי כהן הוא בנו עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר לשעבר ויו"ר אל על בהווה. כהן הבן הביא את מותג HTC לארץ לפני שלוש שנים. הוא נחשב למוח מאחורי העסקה להבאת המותג, מכיוון שהצליח לקבל את הזיכיון למוצרי החברה בארץ לפני שזו זכתה לפופולאריות שהיא נמצאת בה היום. כהן נמצא בקשר הדוק עם הנהלת החברה הטיוואנית וגם עם חברות הסלולר בארץ ולכן יהיה קשה לדעת מה יהיה גורלה של HTC בישראל לאור הסכסוך בין הבעלים בחברה.

יש לציין כי זה אינו הסכסוך היחיד של גיור בימים אלה. גיור נמצא בסכסוך משפטי עם מי שהיה יד ימינו, מנכ"ל ניופאן לייף, דרור דנון, סביב המותג הייסנס (Hisense).

חברת HTC היתה הראשונה שהוציאה לשוק העולמי מכשיר עם מערכת ההפעלה אנדרואיד של חברת גוגל, כאשר היא שוקדת בימים אלה על הבאת אחד ממכשירים אלה לישראל. מגוון הטלפונים של HTC בארץ מתמקד בעיקר במכשירים חכמים הפועלים על מערכת ההפעלה "חלונות מובייל" ואלה נמכרים בסלקום, פרטנר וברשתות השיווק.

HTC אמורה להביא לארץ בקרוב את ה-Touch DIamond 2, ממשיכו של מכשיר הדגל שלה משנה שעברה, הכולל מסך מגע, תקשורת אינטרנטית בדור 3.75 ואת מערכת ההפעלה חלונות מובייל 6.1.

מניופאן נמסר בתגובה כי "החברה חייבת לעמוד ביעדה העסקיים, כמו בשאר מותגי הקבוצה ואי לכך ומתוך שיקולים מקצועיים, החליט דירקטוריון החברה על מינויו של אלון לביא כמנכ"ל. לביא הינו בעל הידע והניסיון הנדרשים לניהול המותג הבינלאומי בישראל". כהן סירב להגיב.