בית רסיטל בתל-אביב ייהרס - ובמקומו יוקם בניין משרדים ומסחר בן 21 קומות

הבניין החדש ייבנה עפ"י תקנים של בנייה ירוקה ■ המתחם כלול בתוכנית להקמת מתחם עסקים ראשי

אולם האירועים "אולמי בית רסיטל", שממוקם סמוך למגדלי עזריאלי בתל אביב, ייהרס ובמקומו יוקם בניין בן כ-21 קומות בשימושי תעסוקה ומסחר, שייבנה לפי עקרונות הבנייה הירוקה. כך עולה מתוכנית העיצוב האדריכלי למתחם, שאושרה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב. התוכנית אמורה לצאת לפועל בעוד מספר שנים - בקשה להיתר טרם הוגשה.

בית רסיטל, שבדרך מנחם בגין, כלול בתוכנית המע"ר (מרכז העסקים הראשי) הצפוני החדש של תל אביב. המע"ר, שיהיה מתוחם בין נתיבי איילון ממזרח ודרך מנחם בגין ממערב, מתוכנן להיות אזור המשרדים החדיש ביותר בתל אביב. המע"ר הצפוני יוקם סמוך למגדלי עזריאלי ויכלול את פרויקט אגד, תנובה, בית גזית ובניין אכטמן. הפרויקט הראשון שייצא לדרך במסגרת התוכנית הוא בניית שלב ב' של מגדל המשרדים בית קרדן בדרך מנחם בגין, שבנייתו מתבצעת בימים אלה.

שטח המתחם של רסיטל הוא 3,200 מ"ר וחלה עליו תוכנית מתאר מ-2005 המייעדת אותו לשימושים של מסחר, תעסוקה, אכסון מלונאי או מגורים. תוכנית זו מאפשרת זכויות בנייה לשטחים עיקריים בהיקף של עד 16,240 מ"ר בגובה של 21 קומות מעל קומת קרקע, בתוספת חמש קומות מרתף.

הוועדה המקומית אישרה בישיבתה האחרונה את תוכנית העיצוב והפיתוח האדריכלי למגרש, אותה יזם בעל המתחם, שולי אברהם והגיש משרד האדריכלים יסקי-מור-סיון. אישורה של תוכנית זו בוועדה מהווה שלב הכרחי בדרך להוצאת היתר בנייה.

כאמור התוכנית שאושרה כוללת גם מספר אלמנטים של בנייה ירוקה והוועדה קבעה כי הבנייה תותאם לתקני הבנייה הירוקה הקיימים בישראל. על פי התכנון, בשטח המגרש תיבנה רחבה מגוננת ומרוצפת וטיילת שתימתח לאורך נתיבי איילון. כן ישולבו אלמנט מים עם תנאים מיקרו אקלימיים, מערכת מתקדמת של ויסות אוטומאטי ובקרה של יחידות עומס חשמל. מי העיבוי של המזגנים יוזרמו לקרקע והחלונות יותאמו לחיסכון בתאורה. כל השטחים הפתוחים בתחום המגרש ייפתחו לשימוש הציבור.

בית רסיטל בתל אביב / צלם: אבשלום ששוני