אפריקה ישראל איימה בתביעה - והמתווך הסיר שלט של "סביוני הרצליה"

צורי ז'אן, מתווך מוכר בעיר, הציב שלט במגרש בית מועצת הפועלים הישן לפיו ייבנה במקום בניין מגורים תחת השם הזמני ■ ז'אן: "אני גאה בכך שחברת אפריקה ישראל הגדולה מתמודדת עם צורי ז'אן הקטן מהרצליה"

אפריקה מגורים שבשליטת לב לבייב ביצעה לאחרונה מהלך חקירה מהיר שבעקבותיו שלחה מכתב דרישה תקיף למתווך ותיק בהרצליה, אשר הציב שלט בשם "סביוני הרצליה" על מגרש ברחוב בן גוריון בעיר, ובו התעתד לשווק דירות מגורים, כך נודע ל"גלובס".

לפני מספר שבועות הציב צורי ז'אן, מתווך מוכר בהרצליה ובעלי "צורי ז'אן נכסים", שלט על המגרש שבו היה בית מועצת הפועלים הישן בהרצליה. המתחם שייך לקבלן בצלאל מזרחי שמתכוון לבנות 18 דירות מגורים במקום. ז'אן הציב שלט עם שם הקבלן, המשווק והעובדה שיוקם במקום בניין מגורים, כאשר הוא קבע את שם הפרויקט, שם זמני לדבריו, כ"סביוני הרצליה", אך לא התחיל בפעולות שיווק, פרסום באמצעות מודעות או עלונים.

אפריקה ישראל, שמיתגה את פרויקטי המגורים שלה ברחבי הארץ בשם המוכר והמזוהה עימה, סביונים, לא חיכתה זמן רב קודם שתתחיל לפעול בתקיפות, כנגד מה שהיא רואה כפגיעה חמורה בזכויותיה. החברה החלה בהליך מהיר של חקירה שכלל בין השאר צילום השלט, בירורים טלפוניים חסויים עם ז'אן ביחס לתוכניות במתחם, זהות הקבלן, ופרטיו האישיים של ז'אן, ובשבוע שעבר שלחה אליו מכתב דרישה חריף להסרת השלט ולאי שימוש בשם "סביונים", באמצעות משרד עורכי הדין וקסלר, ברגמן ושות'.

ז'אן נעתר לבקשה והוריד את המילה "סביוני" ואמר אתמול (א') ל"גלובס" כי "מדובר במקום מצוין מול יד לבנים, ואין לי שום צורך בשם שאפריקה ישראל טוענת שהוא שייך לה. אני גאה בכך שחברת אפריקה ישראל הגדולה מתמודדת עם צורי ז'אן הקטן מהרצליה".

הבניין המתוכנן יקום במקומו בית מועצת הפועלים שייהרס בתוך כחודש, על מגרש בשטח של 1.8 דונם, בצמוד לבניין "שער העיר". תגובת אפריקה ישראל לא נתקבלה עד לסגירת הגיליון.