כסף טרי לתעשיית ההון סיכון בישראל? קרן הפנסיה קלפרס תגדיל השקעותיה ב-40%

קלארק מקינלי, דובר קלפרס: "זוהי תקופה טובה לבצע עסקאות. כשהשווקים יורדים - זו הזדמנות לקנות"

קלפרס, קרן הפנסיה של עובדי מדינת קליפורניה (והגדולה ביותר במדינה), מתכננת להגדיל את השקעותיה ב-40% - מהלך שעשוי להיטיב גם עם קרנות הון סיכון בישראל, בהתחשב בהיסטוריות ההשקעות של קלפרס.

סוכנויות הידיעות מדווחות היום כי דירקטוריון קלפרס יאשר בשבוע הבא תכנית שתגדיל את היקף השקעותיה בקרנות הון סיכון מ-10% מסך נכסיה ל-14% מהנכסים. קלפרס מנהלת נכסים בהיקף של 169 מיליארד דולר, ובקרן הפנסיה מאמינים שהמשבר הכלכלי יצר הזדמנויות שלא ניתן לפספס.

קלארק מקינלי, דובר קלפרס, אמר כי "זוהי תקופה טובה לבצע עסקאות. כשהשווקים יורדים - זו הזדמנות לקנות".

במסגרת תכנית הרחבת ההשקעות, קלפרס תשקיע 49% מכספי ההשקעות שלה במניות, 20% באגרות חוב, 10% בנדל"ן, 5% באג"ח צמודות מדד, לצורך הגנה מפני אינפלציה, וכן 14% בקרנות פרייווט אקוויטי והון סיכון. הקרן תשאף להחזיק 2% במזומן. נכון להיום, קלפרס משקיעה 56% מכספה במניות וקרנות גידור, 19% באג"ח, 10% בנדל"ן, 5% באגרות חוב צמודות מדד ו-10% בקרנות פרייווט אקוויטי והון סיכון.

ההשקעה בקרנות הון סיכון תנוע בטווח של 9%-19% מסך כספי הקרן. נכון להיום, קלפרס מנתבת כ-13% מכספי ההשקעות שלה (22.8 מיליארד דולר) להשקעה בקרנות הון סיכון.

כאמור, ייתכן כי גם קרנות הון סיכון ישראליות יזכו ליהנות מחלק מהכספים הטריים שיוזרמו מכיוונה של קלפרס. בעשור האחרון השקיעה קלפרס כ-130 מיליון דולר בתעשיית ההון סיכון בישראל, על ידי השקעה בקרנות JVP, פיטנגו, Israel Seed, ג'מיני ואייפקס.