הבורר פסק: כלל ביטוח תשלם ל"הכי ישיר" 11.7 מיליון שקל בלבד

גובה התביעה המקורית נגד כלל ביטוח היה בסך 206 מיליון שקל ■ החלטת הבורר ניתנה לאחר הערכת שווי של פרופ' אמיר ברנע ל"הכי ישיר", שגרסה כי שווייה של הסוכנות הינה 20 מיליון שקל ובטווח של 10-30 מיליון שקל

פרשת קריסתה של סוכנות הביטוח "הכי-ישיר" מגיעה לציון דרך משמעותי, המיטיב עם כלל ביטוח . הבורר בתביעת מפרקי "הכי-ישיר", שבעבר היתה בבעלות שאול פסטרנק, קבע היום (ג') כי כלל ביטוח, בניהול שי טלמון, תשלם לסוכנות הנמצאת תחת פירוק סך של 11.7 מיליון שקל בלבד. גובה התביעה המקורי כנגד כלל ביטוח היה על סכום של 206 מיליון שקל. כך עולה מהודעת כלל ביטוח לבורסה היום.

מהודעת כלל עולה כי היום פסק הבורר, השופט (בדימוס) שלום ברנר, על דרך הפשרה כי במסגרת טווח שווי שניתן ל"הכי-ישיר" והוסכם בפשרה בין הצדדים, כלל ביטוח תשלם ל"הכי-ישיר" 11.7 מיליון שקל כסכום "סופי ומוחלט", הכולל, בין היתר, את שכר-הטרחה של עוה"ד של "הכי-ישיר". נציין כי יחד עם התביעה המקורית דרשו מפרקי "הכי-ישיר" כי כלל תשלם גם את שכר-הטרחה, כך שהתביעה כולה עמדה בתחילה על כ-237 מיליון שקל.

במסגרת זו, כפי שמפרטת כלל ביטוח בהודעתה לבורסה, "כל אחד מן הצדדים מוותר באופן סופי ומוחלט על כל הטענות כלפי משנהו". להחלטת הבורר, שמיטיבה עם כלל ביטוח, לא תהיה השפעה של ממש על דו"חותיה הכספיים, וזאת מכיוון שהחלק הארי של הסכום שנפסק על-ידי הבורר הופרש כבר בדו"חותיה.

החלטת הבורר ניתנה לאחר הערכת שווי של פרופ' אמיר ברנע להכי-ישיר, שגרסה כי שווייה של הסוכנות הינה 20 מיליון שקל, ובטווח של בין 10 ל-30 מיליון שקל.

בשנת 2007 הגישה "הכי-ישיר", שהוקמה ונוהלה על-ידי פסטרנק וקרסה בינואר 2006, תביעה כנגד כלל ביטוח בטענה כי הפרה הסכם לשיתוף-פעולה בתחום ביטוחי המשכנתאות והובילה בהתנהגותה לקריסתה.

"הכי-ישיר" נמצאת בניהול המיוחד של עוה"ד רונן מטרי ופגי שרון.

שאול פסטרנק אמר לאחר החלטת הבורר: "עכשיו אני עובר לשלב הבא, וזה התביעה שלי ותביעות נוספות נגד כלל ביטוח, שלא החלו להתברר. כלל תצטרך להוסיף ולשלם לי עשרות מיליוני שקלים נוספים. עכשיו ברור שכלל אשמה. אמשיך בטיפול גם מול הממונה על ההגבלים העסקיים".