הלחץ לכסף גובר: מחזיקי אג"ח ג' של פרופיט דורשים מהחברה להפקיד 3 מיליון שקל בנאמנות

באסיפת אג"ח שהתקיימה היום האשימו המוסדיים את הנהלת החברה במחיקת חוב אחר ופגיעה בהם ■ חברת הנדל"ן שבשליטת משפחת יצחקי נקלעה למשבר והיא חייבת 646 מיליון שקל ■ לקבוצה יתרות מזומנים פנויים של כ-12 מיליון שקל

עם 12 מיליון שקל בקופה וחובות של 646 מיליון שקל, חברת פרופיט הנמצאת בשליטת משפחת יצחקי תתקשה לעמוד בהחזר החוב בזמן. מחזיקי אג"ח ג' של חברת הנדל"ן דרשו היום מנציגי החברה באסיפה שהתקיימה להעביר תשלום של 3-4 מיליון שקל לנאמנות לצורך הבטחת התשלומים בשנה הקרובה. היקף הסדרה 34 מיליון שקל וישנו בניין משרדים בחיפה המשועבד לטובת מחזיקי הסדרה. המשקיעים מבקשים שהתמורה מדמי השכירות תעבור לנאמן.

המוסדיים האשימו את החברה במחיקת חוב אחר, שלטענתם פגעה בהם. בסוף האסיפה הוחלט על קיום אסיפה נמשכת ועד אז הועלו שתי הצעות להצבעה בכתב: הראשונה: שהסדרה תצטרף להסדר שיהיה עם שאר סדרות האג"ח וכי 3-4 מיליון שקל יופקדו בנאמנות להבטחת החזר חוב וההצבעה השנייה האם לשלול את הצעת החברה להסדר חוב. ההצבעות יתקבלו עד ליום ראשון הקרוב.

האסיפה זומנה על ידי החברה לצורך אישור ההסדר, אך ככל הנראה מחזיקי האג"ח ידחו את הצעת החברה בתקווה שתוצג הצעה משופרת. לפי הצעת הסדר החוב של החברה יתרת איגרות החוב בכל הסדרות (כ-200 מיליון שקל) תדחה. תשלומי הקרן ידחו בשנתיים ותשלום הריבית בשנה. על פי ההצעה, בתמורה לדחייה יקבלו המשקיעים 3.92% ממניות החברה, ובנוסף יוענקו להם אופציות.

חברת הנדל"ן נמצאת בשליטת צבי יצחקי, המשמש כיו"ר דירקטוריון החברה ובנו, גיא יצחקי, המשמש בתפקיד המנכ"ל. לחברה 16 נכסי נדלן מניב בישראל ובחו"ל (אנגליה, פולין, שוויץ וגרמניה) ובנוסף יש להם שמונה פרויקטים יזמיים בישראל ובחו"ל.

פרופיט סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם תזרים מזומנים שלילי של כ-5 מיליון שקל. היקף ההתחייבויות השוטפות - 138 מיליון שקל וההתחייבויות לזמן ארוך - 508 מיליון שקל. ההון העצמי עומד על 79 מיליון שקל בלבד.

החל מחודש אפריל 2009 ועד סוף חודש מאי 2010 נדרשת החברה לפרוע הלוואות ואגרות חוב בסך 89 מליון שקל. יכולת החברה לפרוע את התחייבויותיה, והמשך פעילותה במתכונתה הנוכחית, מותנים במימוש נכסים ובהסדר עם מחזיקי אגרות החוב של החברה.