לאחר עיכוב של שנים: פורסם מכרז למכירת 27 מבנים לשימור בפארק גני שרונה בת"א

27 המבנים הטמפלרים ליד הקריה חולקו ע"י המינהל לשני מכרזים שייסגרו ב-30 לאוגוסט ■ הקבוצה המערבית כוללת 15 מבנים ומוצעת במחיר מינימום של 13.804 מיליון שקל ■ הקבוצה המזרחית כוללת 12 מבנים ומוצעת במחיר מינימום של 19.06 מיליון שקל

לאחר עיכובים רבים, ולמרות המשבר הכלכלי, החליט מינהל מקרקעי ישראל להוציא לשיווק את המבנים לשימור במתחם שרונה בתל אביב. מדובר באחד מהמכרזים היוקרתיים והמעניינים ביותר בשוק הנדל"ן, ולאור מיקומם הייחודי, עשויים מכרזים אלה גם לקבל הצעות גבוהות.

27 המבנים הטמפלרים ליד הקריה חולקו ע"י המינהל לשני מכרזים שייסגרו ב-30 לאוגוסט. הקבוצה המערבית כוללת 15 מבנים והיא מוצעת במחיר מינימום של 13.804 מיליון שקל. הקבוצה המזרחית כוללת 12 מבנים ומוצעת במחיר מינימום של 19.06 מיליון שקל.

היזמים שיזכו במכרז לא יידרשו לשלם הוצאות פיתוח או היטלי פיתוח למינהל ולעירייה. המבנים מיועדים לשימושים מסחריים כמו גלריות, בתי קפה, מסעדות, מבני ציבור, חנויות מוזיקה ועוד. עם זאת, בחודשים האחרונים נשמעה ביקורת על המינהל ועיריית תל-אביב בשל העובדה שהמבנים אינם מוצעים בנפרד או בקבוצות קטנות - דבר שיאפשר גם ליזמי נדל"ן קטנים או לבעלי עסקים להשתתף במכרזים.

מינהל מקרקעי ישראל תכנן לפרסם את המכרז לפני שלושה חודשים אך בשל המצב הכלכלי והדיונים סביב המתחם המכרז התעכב. מתחם שרונה נמצא במסגרת תוכנית דרום הקריה הכוללת זכויות בנייה של 498 אלף מ"ר שטחים עיקריים למרכז עסקים ומגורים. הבנייה החדשנית משלבת בתוכה שטחים ציבוריים פתוחים ושימור מבנים טמפלרים משרידי המושבה הגרמנית שרונה שהוקמה בשנת 1871. הפרויקט כולו משתרע על כ-190 דונם בין הרחובות קפלן מצפון, בגין במזרח, ליאונרדו דה-וינצ'י ממערב ורחובות החשמונאים והארבעה מדרום.

מבנים הועתקו

חמישה מהמבנים היסטוריים של המושבה הועתקו כבר בסוף 2005 כדי לאפשר את הרחבת רחוב קפלן, במבצע הנדסי מורכב ויקר כאשר כבר אז הודיע המינהל כי המבנים המשומרים ישווקו לשימושים מסחריים תוך חצי שנה.

בסה"כ במתחם 37 מבנים לשימור, 6 מתוכם יועמדו לטובת העירייה לצורכי ציבור. בתחילת השבוע הקרוב ייסגר מכרז לשיווק מגרש מספר 9 בשטח של כ-6 דונם, המיועד לבניית בניין משרדים ומסחר, במחיר מינימום של כ-18.4 מיליון שקל. *