קייזמן משפר בפעם השלישית את הצעתו למחזיקי האג"ח של אסים

הפקיד חלק מהתשלום בנאמנות ומציע שעבודים נוספים ■ התחייב שלא למכור את השליטה עד שתיפרע לפחות מחצית מיתרת מחזור האג"ח ■ קייזמן: "זו ההצעה הטובה ביותר שאנו יכולים להציע"

עדי קייזמן, בעל השליטה בחברת הנדל"ן אסים , פרסם הבוקר הצעה משופרת להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח, בפעם השלישית בתקופה האחרונה. עיקרי ההסדר הם דחיית 80% מתשלום הקרן שהיה אמור להיות משולם בחודש מאי האחרון ובמאי 2010, ופריסתם על פני חמישה תשלומים שנתיים שווים מ-2011 עד לשנת 2015. המשקיעים יפוצו בהגדלת שיעור הריבית השנתית על תשלומי הקרן הנדחים, מ-7.5% ל-13%, כשהחברה תשלם את הריבית השוטפת כסדרה.

מחזיקי אג"ח א' של אסים יקבלו גם 10% ממניות החברה ללא תמורה, וכן הקצאה של אופציות ללא תמורה ל-5% ממניות החברה במחיר מימוש של 0.11 שקל למניה. מחיר זה משקף לאסים שווי שוק של 40 מיליון שקל - גבוה ב-33% משווייה הבוקר בבורסה.

בהסדר המוצע, מחזיקי אג"ח א' יקבלו ביטחונות בדמות שלושה שעבודים נוספים על נכסים שונים של החברה ברומניה, כשאסים לא תהיה רשאית למכור נכס הנמנה על רשימה זו בשווי הנמוך מ- 70% מערכו הרשום של הנכס הרלוונטי, על פי דו"חותיה הכספיים.

קייזמן נדרש לשוב ולשפר את הצעותיו, שכן חלק ממחזיקי האג"ח מובילים קו נוקשה כלפיו. כך, מחזיקי האג"ח ביקשו וקיבלו ממנו כעת התחייבות שלא למכור את השליטה בחברה עד שתפרע לפחות מחצית מהיתרה הבלתי מסולקת שבמחזור האג"ח. היקף הסדרה הוא 100 מיליון שקל, ואסים ביצעה עד עתה רכישה חוזרת של כ-18 מיליון ערך נקוב מאיגרות החוב.

"ההצעה, הינה הטובה ביותר שאנו יכולים להציע למחזיקי האג"ח", אמר היום קייזמן. "עם הזמן, למדנו כי לא ניתן להגיע ל-20 הסכמים שונים בתוך הסדר אחד".

להדגשת כוונותיה, החברה הפקידה 14.8 מיליון שקל בנאמנות בבנק הבינלאומי, המחזיק גם ב-1.5 מיליון שקל ערך נקוב של אג"ח א'. בנוסף, יופקדו אצל נאמן האג"ח, אורורה פידלטי, 20% מהתשלום הראשון של הקרן - 4.67 מיליון שקל - וזה ישולם בחודש נובמבר הקרוב. במידה שההסדר יאושר, חלק מהקרן ישולם בסוף חודש זה.

במסגרת הסדר החוב יוטלו על החברה מגבלות נוספות, ובין היתר היא תהיה רשאית לחלק דיבידנד רק אם הונה העצמי יהיה לפחות 25 מיליון שקל, וגם זאת באישור מחזיקי האג"ח, שרק באישורם גם יצאו לפועל פרויקטים חדשים.

אסים נקלעה למשבר בעקבות חשיפתה למזרח אירופה בפרויקטים יזמיים. היקף ההתחייבויות השוטפות שלה הוא 26 מיליון שקל, וההתחייבויות לזמן ארוך מסתכמות ב-98 מיליון שקל.

במקביל לפרסום הצעת הסדר החוב המשופרת הבוקר, נדחתה אסיפת מחזיקי אג"ח ב' של החברה שהייתה אמורה להתקיים היום. אסיפת אג"ח א' לצורך אישור ההסדר המוצע תתקיים ביום רביעי הבא, ה-17 לחודש. *