"אסטרטגית, זה ווין-ווין סיטיואיישן"

אילן בק, יו"ר AON ישראל, על הסכם החסות החדש עם מנצ'סטר יונייטד בשווי 80 מיליון ליש"ט: "ידענו שהזדמנות כזאת לא תחזור" ■ "הכוח הגלובאלי של יונייטד הוא עצום: אנחנו מדברים על 60 מיליון כניסות בחודש לאתר שלהם. המודעות למותג 'מנצ'סטר יונייטד' באנגליה היא 100%, בגרמניה 98%, בקוריאה 100%, בסין 90% וביפן 80%"

לפני פחות משבוע נרשמה רעידת אדמה קלה בשוק הכדורגל. AON, ברוקר הביטוח הגדול בעולם, הודיע כי חתם עם מנצ'סטר יונייטד על חוזה לחסות חולצה הגבוה בעולם הספורט - מוערך ב-20 מיליון ליש"ט לעונה, להסכם שיימשך ארבע שנים וייכנס לתקף בעונת 2010/11.

יו"ר AON ישראל, אילן בק, מספר ל"גלובס" על האסטרטגיה שעמדה מול עיני החברה כשהחליטה ללכת על ההסכם הגדול ביותר בעולם הכדורגל.

* איך דווקא בתקופת מיתון חברה כמו AON נכנסת להתחייבות כזאת?

"נתחיל מזה שהיו שש חברות שהתמודדו מול AON על ההסכם הזה. כלומר, גופים עסקיים מבינים שהערך המוסף של מותג כמו מנצ'סטר יונייטד הוא עצום למרות התקופה. AON היא חברה יחסית צעירה, של 22 שנה, שהתקדמה המון מבחינת נפח הפעילות. אבל ההרגשה היא שברמת המודעות לחברה, יש עוד כברת דרך שצריך לעשות. ההנהלה מבינה שהחיבור עם יונייטד יהיה חשוב מאוד למותג העולמי של AON".

* איך זה התקבל בחברה?

"בשיחת ועידה שהייתי חלק ממנה ונכחו בה המנהלים המובילים של החברה, היתה תחושה של התרגשות עצומה סביב הנושא הזה. מעין 'וואו' ענק כזה של כולם ברגע שנודע על הקשר עם יונייטד. AON חושבת שהחיבור בין מועדון הכדורגל מספר 1 בעולם לבין חברת שירותים פיננסיים עצומה כמו AON, מבחינה אסטרטגית הוא מצב של ווין-ווין סיטיואיישן".

* רוב הפעילות שלכם בארה"ב, לא היה חשש לקחת דווקא קבוצת כדורגל שהפופולריות שלה בארה"ב מינורית ביחס לשאר העולם?

"ההנהלה של AON אמנם יושבת בשיקגו והיקפי פרמיות הביטוח שלנו הם 50% בארה"ב ו-50% בשאר העולם, אבל AON מבינה את המשמעות של שווקים מתפתחים וגם של אירופה. שנינו יודעים שהאמריקנים לא כל כך מבינים בכדורגל. אותם אנשים שלקחו את ההחלטה הזאת, אין להם קרבה רגשית כמו לך ולי למשחקי כדורגל. זה עניין עסקי נטו".

* דיברת על שווקים מתפתחים וגלובאליות, איך זה בא לידי ביטוי דווקא עם יונייטד?

"הכוח הגלובאלי של יונייטד הוא עצום: אנחנו מדברים על 60 מיליון כניסות בחודש לאתר של מנצ'סטר יונייטד, כש-70% מהן מחוץ לאנגליה. המודעות למותג "מנצ'סטר יונייטד" באנגליה היא 100%, בגרמניה 98%, בקוריאה 100%, בסין 90% וביפן 80%. נמכרות 6.6 מיליון חולצות של יונייטד בעולם בכל שנה. יש 227 מדינות בעולם עם גישה לערוץ הטלוויזיה של יונייטד. זו היתה מבחינתנו הזדמנות שאי אפשר לסרב לה ולהגיד שכדאי לחכות לתקופה קצת יותר טובה מבחינה כלכלית. להיפך, בחברה אמרו שזה הזמן להרים את הכפפה כי הזדמנות כזאת אולי לא תחזור".

* חלק מהרעיון ללכת להסכם הוא בגלל העובדה שאתם ממילא מבטחים את רוב שחקני יונייטד?

זה לא קשור. גם הסכום של החסות הוא סכום נפרד לחלוטין מהסכום של ביטוח השחקנים".