מסע מוזיקלי ברחבי ארה"ב: אתר Livekick מרכז מידע על מיקום וזמני הופעות של אמנים

כיום, מנוע החיפוש של Livekick כולל כ-10 אלף אירועי מוזיקה בארה"ב, למעלה מ-30 אלף אומנים שמופיעים באתר וקרוב ל-80 אלף מקומות לאירועים, וגם מידע על מלאי הכרטיסים

בעידן שבו גולשים מורידים שירים באופן לא חוקי, ומשלמים פחות ופחות עבור דיסקים, תעשיית המוזיקה נאלצת לחפש כל הזמן אחר דרכים ליצירת הכנסות. למשבצת הזו נכנסת חברת הסטארט-אפ Livekick, שהוקמה ב-2008 על-ידי אביב אייל (סמנכ"ל טכנולוגיות ונשיא החברה) וירדן תדמור (מנכ"ל החברה).

"אנחנו בונים טכנולוגיית גילוי אישית שמסייעת לקשר בין צרכנים שמחפשים אירועי מוזיקה והופעות לבין מוכרי הכרטיסים", מסביר אייל. "בערים גדולות, כמו ניו-יורק, לוס-אנג'לס ושיקגו, יש מאות קונצרטים מדי יום אנחנו מציעים מקום אחד באינטרנט, שמאפשר לעקוב אחר האירועים".

כיום, מנוע החיפוש של Livekick כולל כ-10 אלף אירועי מוזיקה בארה"ב, למעלה מ-30 אלף אומנים שמופיעים באתר וקרוב ל-80 אלף מקומות לאירועים. "אנחנו מציעים לגולשים אינפורמציה מעודכנת לגבי מחירי הכרטיסים, שמגיעה מאתרי כרטיסים פופולריים, מוסיף אייל.

על מנת ליהנות מהשירות, משתמשים יכולים להירשם ולהוסיף לרשימה אישית את האומנים האהובים עליהם. זאת באמצעות התממשקות לשירותי מוזיקה קיימים, כגון iTunes, iLike, Pandora ו-Last.fm. "משתמשים יכולים גם להקליד שם אומן, כדי לדעת מתי הוא מופיע באזור מגוריהם, או לבחור מרשימת המומלצים שלנו", אומר אייל.

לדברי אייל, "הצרכנים יכולים להיות מעודכנים כל העת, באמצעות האתר, שירות טוויטר, רסיסי RSS וה-iPhone. בנוסף, גולשים יכולים ליצור לעצמם התראות, במטרה להתעדכן בהופעות עתידיות, או לדעת מתי כרטיסים מסויימים הפכו לזולים יותר.

לאייל ותדמור ניסיון עשיר בתחום היזמות. תדמור כיהן בעברו כסמנכ"ל פיתוח עסקי בקוויגו, שנמכרה ב-2007 ל-AOL תמורת כ-350 מיליון דולר, ואילו אייל היה ממייסדי Grouper Networks, פורטל וידיאו שנמכר לסוני ב-2006 תמורת 65 מיליון דולר. עד כה גייסו היזמים כמה מאות אלפי דולרים ממשקיעים פרטיים, בהם ירון גלאי (מייסד קוויגו) ומייקל יוונדיטה (מנכ"ל קוויגו).

מה המודל העסקי?

אייל: "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם אתרים למכירת כרטיסים להופעות, ואנחנו לוקחים עמלה על כל עסקה שמבוצעת דרך האתר שלנו". בעתיד מתכננת החברה לייצר הכנסות גם מפרסום ומתן חסויות של מותגים הקשורים לתחום המוזיקה.האתר, שהושק השבוע באופן רשמי, מציע כעת רק אירועים שמתרחשים בארה"ב, אולם החברה מתכננת להרחיב את השירות למדינות נוספות.