ברלוסקוני חוגג, התקשורת גם

נשאר כבול בשקריו בנוגע ללטיציה בת ה-17, מי יכול להמר כמה זמן נותר לו עד הנפילה?

מאז ששב לכס ראש הממשלה, המיליארדר סילביו ברלוסקוני (72) חוזר להסתבך. זה התחיל כשהצהובונים חשפו פרטים על קשריו עם נואמי לטציה, דוגמנית בת 18. לא ברור אם לקשרים הללו היה ממד מיני, אבל בשביל ורוניקה לאריו, אשתו של ברלוסקוני זה 30 שנה, זה כבר היה יותר מדי.

לאריו דורשת גט, העיתונים חוגגים, וראש ממשלת איטליה עצמו מחליט להפוך את החגיגה של המדיה למלחמת עולם. השבוע הוא האשים את רופרט מרדוק, הבעלים של ניוז קורפ, כי הוא עומד מאחורי המתקפות נגדו בתקשורת. בעיקר יצא קצפו של ברלוסקוני על מאמר ב"טיימס" הבריטי, שכינה אותו "ליצן" וגינה את ההתנהלות שלו בפרשת לטיציה.

הטענה של ברלוסקוני היא שמרדוק מכוון את עיתונאיו לנאץ אותו בשל העובדה שממשלת איטליה הכפילה את המע"מ על שידורי טלוויזיה למנויים, מהלך שפגע בסקיי של מרדוק - המתחרה העיקרית של מדיה-סט של ברלוסקוני על אותו נתח שוק. הגבלים עסקיים? באיטליה לא שמעו על זה.

הטענות שלו נגד מרדוק רק מבליטות את העובדה שהאיש עושה את תפקידו הממלכתי כדי להיטיב עם עסקיו ולפגוע במתחרים. הסוגיה של המע"מ הייתה עוברת מתחת לרדאר של קורא העיתון הממוצע, אם ברלוסקוני היה קצת שומר על הפה.

השבוע סיפק ברלוסקוני עוד הוכחה לשימוש שלו בתפקיד לצרכים אישיים: הוא ניסה למנוע פרסום של תמונות ממסיבה בווילה שלו, שבה נכחה הדוגמנית המדוברת, ועוד אנשים, ביניהם גם ראש ממשלת צ'כיה לשעבר, מירק טופולנק, שהופיע בתצלומים עירום ועם זקפה.

ברלוסקוני הפעיל את ביהמ"ש והצליח למנוע את הפרסום באיטליה, אבל התמונות הגיעו ל"אל פאיס" הספרדי ומשם לכל העולם. ברלוסקוני נשאר כבול בשקריו ובהתחייבות שלו להתפטר, אם יתגלה שבינו לבין לטיציה היו יותר מסתם ידידות. איטליה ידועה בממשלותיה הרעועות. מישהו רוצה להמר כמה זמן יש לברלוסקוני עד הנפילה? *