משרד הבריאות צפוי להתיר בקרוב הקפאת ביציות לכל אישה בגיל 33 ומעלה

כך דיווחה הערב כתבת הבריאות של הערוץ הראשון, קטי דור, במהדורת "מבט" ■ המועצה הלאומית לביואתיקה המליצה לאשר זאת ע"פ חוק לנשים אשר טרם נישאו, או המעוניינות מסיבות כאלה ואחרות לדחות את הריונן לשלב מאוחר יותר

משרד הבריאות יתיר בקרוב הקפאת ביציות לנשים בגילאי 33 ומעלה, אשר טרם נישאו, או המעוניינות מסיבות כאלה ואחרות לדחות את הריונן לשלב מאוחר יותר. כך דיווחה הערב (ה') כתבת הבריאות של הערוץ הראשון, קטי דור, במהדורת "מבט".

עוד חושפת דור, את טיוטת המועצה הלאומית לביואתיקה, בראשות הפרופ' מישל רבל ממכון ויצמן, אשר תגיש את המלצותיה למשרד הבריאות, להתיר את הקפאת הביציות על פי חוק, בעוד כשבועיים.

המועצה בראשות רבל, מונתה ע"י משרד הבריאות, ובחנה את העניין יותר משנה. לאחרונה הגישה טיוטה ליועצת המשפטית של משרד הבריאות, מירה היבנר הראל, כן לאשר זאת, בתנאי שתהיה בקרה - ועדה בתוך ביה"ח שתבחן כל בקשה של הנשים.

טרם הוחלט אם הגיל המינימלי יהיה 33, 34 או 35, והגיל המקסימלי שיהיה ניתן להשתמש בביציות, הוא 51. היועמ"ש של משרד הבריאות תבחן את הטיוטה שממליצה על מתן האישור, ואז המשרד צפוי לשנות את התקנות, ואולי בתוך חצי שנה זה יכול כבר יכול לקרות.

עד כה, רק נשים החולות בסרטן יכלו ע"פ חוק להקפיא את הביציות שלהן, ולהשתמש בהן כאשר יבריאו וירצו להיכנס להריון. טיפולי הכימותרפיה, שמקבלות נשים החולות בסרטן, פוגעים בביציות ובשחלות, ולכן החוק לטובתן, כמובן לאחר בחינה של כל מקרה לגופו.

החידוש היום, הוא כי כל אישה בגיל המתאים, שתרצה לדחות את הריונה ולהקפיא את הביציות שלה, תוכל לעשות כן. עד היום, נשים שפנו לבתי החולים תל השומר והדסה, בבקשה להקפיא את הביציות שלהן, נענו בשלילה בכפוף לדחייה ע"י משרד הבריאות.