סביינט זינקה ב-56% לאחר ש-FDA שיבח את תרופתה לשיגרון

המחזורים במניה היו חריגים ועלו על 30 מיליון מניות לעומת ממוצע של 1.4 מ' מניות ■ עם זאת בבחינת בטיחות התרופה Krysttexxa עלו שאלות בנוגע לפגיעה בלב ויצירת אלרגיות במטופלים ■ ה-FDA יכנס ביום ג' פאנל מומחים בסוגיית הסיכון הכרוך בנטילת התרופה

מניותיה של יצרנית התרופות, סביינט זינקו בוול סטריט ביותר מ-50% לאחר שה-FDA מנהל המזון והתרופות האמריקני, אמר כי התרופה של החברה, Krysttexxa, לטיפול בשיגרון (דלקת פרקים הפוגעת בפרקי הידיים והרגלים) - נמצאה כיעילה ומקלה על כאבים ונפיחות בפרקים.

עם זאת הרגולטור העלה סידרה של שאלות בנושא בטיחות התרופה הפוגעת כתופעת לוואי בתפקוד הלב ועלולה אף לגרום למוות, וכן גורמת בחלק מהחולים לתגובה אלרגית.

בכ-24% מהחולים שנטלו את התרופה סבלו מתופעות לוואי חמורות, לעומת 12% מהחולים שנטלו גלולות דמה (פלסיבו), שישה מקרי מוות נרשמו בין נוטלי התרופה לעומת 3 מקרי מוות שנרשמו בין נוטלי גלולת הדמה. עם זאת ה-FDA ציין כי למרבית החולים היו בעיות לב שקדמו לנטילת התרופה, וקשה לקבוע עם נטילת התרופה העלתה את הסיכון הקרדיו ואסקולרי בו היו נתונים ממילא.

ה-FDA בחן את הבקשות לאישור שהגישה לו החברה מאז דצמבר, וכבר עיכב פעם אחת את החלטתו בעניין התרופה, מה שהעלה בקרב האנליסטים את השאלה אם התרופה תאושר.

בשבוע הבא ביום ג' צפוי ה-FDA לכנס פאנל של מומחים בתחום דלקות הפרקים, במטרה לשקול את הסיכוניים והייתרונות של התרופה. במסמך שהועבר באינטרנט היום אמר ה-FDA כי ישאל את המומחים אם נחוץ לדעתם מחקר נוסף לשם בחינת השפעת התרופה על תפקודה הלב.

החלטה סופית בעניין התרופה של סביינט צפויה עד סוף יולי.