השבוע במט"ח: האם יקזז הדולר את הפסדיו?

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח] נתוני האינפלציה יעמדו במרכז בימת המאקרו ■ האם הכלכלות המפותחות אכן בדרכן להתאוששות? וכיצד ישפיע הדבר על כיוון המסחר בדולר?

מצבה הכלכלי העדין של ארה"ב הביא לשבוע נוסף של היחלשות הדולר ביחס למטבעות המובילים, הפעם על רקע החששות מפני העלאת ריבית מוקדמת, יחד עם הזינוק בתשואות האג"ח הממשלתיות.

בסיום השבוע החולף עומד הדולר במספר נקודות קריטיות ביחס למטבעות העיקריים, כך למשל כנגד האירו, מולו כבר חצה את רמת ה-1.4000 דולר, אך עם זאת בסוף השבוע בילה מתחת לרמה זו. במחלקת המחקר של FXCM ציינו ל"גלובס", כי מבחינה טכנית, המסע של הצמד מרמת ה-1.3804, בה נסחר לפני כשבוע, לובש צורה של תיקון מורכב. אך עם זאת, אין בכך בכדי לשנות את ההשלכות הדוביות שהם מייחסים לצמד. למעשה, היעד המינימלי שלהם עומד מתחת לרמת ה-1.3804.

בסקירות הקודמות ביקשנו לשים את הדגש על הקורלציה של הדולר מול מגמות אהבת הסיכון בשוקי ההון, אשר הושפעו בין היתר מנתוני המאקרו המעודדים לגבי מצבו של המשק האמריקני. אך השאלה האם הכלכלה העולמית אכן עומדת במקום אחר, טוב יותר אולי, נשארה פתוחה.

על כן, גם בשבוע הקרוב נבקש לעקוב אחר הקורלציה הזו שבין מגמות הסיכון בשוקי ההון למסחר בדולר. אך עם זאת הנושא המרכזי אשר עליו יש לשים את הדגש בשבוע הקרוב בגזרת המאקרו, הוא נתוני האניפלציה של הכלכלות המפותחות, זאת בייחוד לאור הקפיצה של הנפט אל מעבר לרמת ה-70 דולר לחבית ובחינה של זה לגבי שינוי קצב האינפלציה.

שני נתוני האינפלציה חשובים צפויים להתפרסם מחר (ג'), בזה אחר זה באירופה. ראשית יתפרסם מדד המחירים לצרכן בבריטניה, 12:30 שעון ישראל. ב-FXCM ציינו כי התחזיות המוקדמות צופות כי קצב האינפלציה השנתי יפול ל-2% מ-2.3%. תוצאות גרועות מהציפיות המוקדמות עשויות למשוך מטה את הצמד ליש"ט/דולר.

לאחר מכן, 13:00 שעון ישראל, במדד המחירים לצרכן של גוש האירו. הצפי הוא כי המדד ישאר ללא שינוי במאי, זאת לעומת עלייה של 0.6% בחודש הקודם.

בניגוד לפד' האמריקני מסרב הבנק המרכזי של גוש האירו, בהנהגתו של ז'אן קלוד טרישה, לבצע מהלכים מוניטריים אגרסיביים. עד כה הרוויח מכך האירו, אך עם זאת כלכלת הגוש ממשיכה להצתמצם ונתוני האבטלה ממשיכים לעלות. האטה עמוקה מהצפי המוקדם עשויה להביא לתיקון של הצמד אירו/דולר כלפי מטה, אך עם זאת עלייה בשוקי המניות עשויה למנוע הדרדרות שכזו ולהחזיר את הצמד להמשך העליות. כוחות אלו עשויים להשיב את התנודתיות בצמד בימים הקרובים.

מטבע נוסף אשר נמצא בנקודה קריטית ביחס לדולר, הוא הדולר הקנדי אשר סיים את השבוע החולף ללא ללא שינוי ביחס לשטר הירוק, זאת למרות הזינוק במחירי הנפט. דבר אשר מעלה את הטענה כי ייתכן וחלה התרופפות בקורלציה שבין השניים.

"הדולר הקנדי הציג בתחילה תבנית מבטיחה של ראש וכתפיים שרימזה על האפשרות של צלע דובית נוספת, ואולם ההתאוששות שרשם הדולר האמריקני בסוף שבוע המסחר הטתה שוב את הכף לטובתו. על פי הניתוח הטכני שלנו הצמד קבע תחתית ב-1.0780. התחזית הפונדמנטלית פחות ברורה, והשבוע הקרוב עשוי לזמן תנודתיות". הוסיפו ב-FXCM.

בכדי לקבוע האם הגיע הראלי של הדולר הקנדי לכדי סיום, לפחות בטווח הקצר, יהיה חשוב לעקוב אחר נתוני המשלוחים של סחורות הייצור, מאזן המדדים המובילים ודוח המכירות הקמעונאיות, שכן הכלכלה הקנדית היא מוטת ייצוא והצניחה בביקושים העולמיים בשל ההאטה ברחבי העולם, צפויה לתת אותותיה גם על כלכלה זו ועל המטבע שלה בפרט.

[לאתר המט"ח] [לטבלת שערי חליפין]