ארה"ב מקבלת בברכה את נאום נתניהו: "צעד חשוב קדימה"

בעוד שההודעה אינה מתייחסת ישירות לתנאים שהציב נתניהו, ההערכה הרווחת הערב בוושינגטון היא, שנתניהו הצליח להדוף את הכדור שהשליך לעברו ממשל אובמה. אין פלא, אפוא, שהפלסטינים הגיבו באכזבה ובכעס על הנאום

ארה"ב מקדמת בברכה את נאום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, באוניברסיטת בר-אילן ובמשתמע, סומכת ידה על התנאים שהציב נתניהו להקמת מדינה פלסטינית: פירוזה של המדינה העתידית והכרה "כנה" של הפלסטינים בישראל כבית לאומי של העם היהודי.

דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, אמר הלילה, כי "הנשיא מקדם בברכה את הנאום כצעד חשוב קדימה".

"הנשיא מחויב לרעיון של שתי מדינות, מדינה יהודית לצד מדינה פלסטינית, בארץ ההיסטורית של שני העמים", אומר הדובר בהודעה. "הנשיא מאמין שפתרון זה חייב להבטיח הן את בטחונה של ישראל והן את התגשמות השאיפות הלגיטימיות של הפלסטינים למדינה בת קיימא, והוא מקדם בברכה את העובדה שראש הממשלה נתניהו אימץ מטרה זו".

"הנשיא יוסיף לעבוד עם כל הצדדים - ישראל, הרשות הפלסטינית, מדינות ערב ושותפינו בקוורטט, כדי לוודא שהם ימלאו את התחייבויותיהם וייטלו על עצמם את האחריות שנחוצה למימוש פתרון של שתי מדינות לבעיית הסכסוך הישראלי פלסטיני ולהשגת שלום אזורי מקיף", אומר הדובר.

בעוד שההודעה אינה מתייחסת ישירות לתנאים שהציב נתניהו להקמת המדינה הפלסטינית, הם מקובלים על גורמים רבים בממשל ועל מחוקקים משתי המפלגות, להערכת חוגים דיפלומטיים.

ההערכה הרווחת הערב בוושינגטון היא, שנתניהו הצליח להדוף את הכדור שהשליך לעברו ממשל אובמה. אין פלא, אפוא, שהפלסטינים הגיבו באכזבה ובכעס על הנאום.