ערוץ 10 מציג: לוח שידורים לקיץ - בלי ספורט וריאליטי

בערוץ מסבירים כי "זו הביצה והתרנגולת. כדי להביא רייטינג צריך להשקיע כסף שאין לנו" ■ היקף ההשקעה בלוח השידורים לקיץ הנוכחי עומד על 40 מיליון שקל - ירידה של 20 מיליון שקל בהשוואה לקיץ הקודם

על רקע השקת לוח השידורים לקיץ הקרוב, מבהיר מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, כי "אנחנו כמו תפוח אדמה לוהט שזורקים אותו ומגלגלים אותו בין משרד התקשורת, למשרד האוצר ולרשות השנייה. אנחנו באמצע, בלי פיתרון".

בהתאם למצבו הכספי הגרוע, ערוץ 10 משיק את לוח השידורים לקיץ הנוכחי בהשקעה מדווחת של 40 מיליון שקל (ירידה של 20 מיליון שקל בהשוואה לקיץ הקודם, אז הושקעו בלוח כ-60 מיליון שקל, י"ג). מדובר בלוח שידורים נטול ספורט וריאליטי, אך רווי תוכניות אולפן העוסקות בדוקומנטריה ותחקיר.

מערוץ נמסר כי רק בתום עונת הקיץ תעלה מחדש "הישרדות" - העונה השלישית. ליאת פלדמן, סמנכ"ל התוכניות של ערוץ 10, אמרה כי "אנו גאים שבימים אלה הצלחנו להוציא לדרך עונה חדשה של 'הישרדות', שהיא אפילו יותר מושקעת מעונותיה הקודמות. אך החלק הארי של הקיץ שלנו הוא כבד-ראש - בטח לעונת הקיץ" .

פלדמן מבהירה כי לוח השידורים של הקיץ הנוכחי אינו נובע מבעיות התקציב של הערוץ, ולדבריה, "הלוח מבטא ומראה את הרצינות שלנו כשאמרנו שנחזיר את חובות העבר, ואנו עושים את זה גם במחיר של רייטינג נמוך. ברור שהרייטינג בלוח שידורים שכזה יהיה יותר נמוך מאשר אם היינו משבצים במקומו 3 תוכניות ריאליטי - אך בשנת 2009, בנוסף למחוייבויות שלנו, אנו מחזירים 30 מיליון שקל נוספים מחובות העבר".

לוח השידורים החדש כולל בימי ראשון את "המקור" עם רביב דרוקר ועפר שלח, שעלתה לאוויר לפני מספר שבועות. בימי שני תעלה רצועה דוקומנטרית בה ישודרו סרטי תעודה, ובימי שלישי תעלה תוכנית חדשה של גיא מרוז ואורלי וילנאי, "אורלי וגיא בע"מ". בימי רביעי תחזור למסך "שומר מסך" עם אמנון לוי, ובימי רביעי צפוי הערוץ לשדר רצועת ספיישלים חדשותיים. בשישי תשודר מהדורת השישי עם דב גילהר, ובשבת סדרת הריאליטי "הבלוק".

באשר לירידה הצפויה ברייטינג וכתוצאה מכך בהכנסות אומרים בערוץ 10: "זו הביצה והתרנגולת. כדי להביא רייטינג צריך להשקיע כסף שאין לנו. זה לא שיש לנו כסף או רזרבות ואנו לא משקיעים".

בנוגע לשידורי הספורט, לא צפוי הערוץ לשדר השנה משחקים. לדברי ורשבסקי, "רצינו מאוד את מכבי תל-אביב בכדורסל, הגשנו את ההצעה הכלכלית הטובה ביותר שיכולנו לתת, אך לצערי מכבי מנהלים משא-ומתן עם הכבלים והלוויין, ולכן לא נשדר את מכבי השנה. לגבי הכדורגל, לא נשדר יותר את ליגת העל בטווח הנראה לעין".