מטה המאבק הציבורי נגד הקמת נתב"ג 2 במגידו פתח במאבק: "אבסורד מוחלט שלא משרת את האינטרסים של ישראל"

מטה המאבק טוען כי להערכת מומחים רבים מתחומי התחבורה, התעופה והסביבה - הקמת שדה-התעופה במגידו תיצור הרס טוטאלי של הנוף, האדמה והמורשת הישראלית

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

מטה המאבק הציבורי כנגד הקמת נתב"ג 2 במגידו, המורכב מהמועצה אזורית מגידו, עמותת "עמקים ומרחבים" והחברה להגנת הטבע, פתח הבוקר (ב') את המאבק הציבורי במסיבת עיתונאים.

מטה המאבק טוען כי להערכת מומחים רבים מתחומי התחבורה, התעופה והסביבה, הקמת השדה במגידו תיצור הרס טוטאלי של הנוף, האדמה והמורשת הישראלית. לטענת המטה, " זהו אבסורד מוחלט, שאינו משרתת את האינטרס הלאומי של מדינת ישראל, שהוא שימור שטחים פתוחים, שימור עתודות הקרקע החקלאיות המשמעותיות של עמק יזרעאל, פיתוח תיירות כפרית ושימור אזורים בעלי רגישות סביבתית ואקולוגית".

המתנגדים לתוכנית אינם רואים בפיתוח ובקדמה איום, אולם שדה תעופה איננו מהווה חלופה הולמת לרצון לייצר מקומות עבודה ופרנסה לתושבי העמק. המתנגדים רואים בעידוד ענף התיירות, חיזוק המגזר ההתיישבותי, פיתוח תשתיות הרכבת ופיתוח ישובים כפריים את עתידם ומקור פרנסתם.

חנן ארז, ראש מועצה אזורית מגידו אמר: "הכוונה להקים בלב עמק יזרעאל את נתב"ג 2 היא החלטה אומללה הפוגעת באינטרסים החיוניים של מדינת ישראל. נתב"ג 2 יפגע אנושות במרקם החיים הכפרי של המקום, יחסל את עתודות הקרקע החקלאיות, יביא לזיהום סביבתי באזור רגיש ויהרוס כליל את ענף התיירות הפורח המביא לעמק מאות אלפי ישראלים המבקשים ליהנות מאיכות החיים ומהשטחים הפתוחים במקום. הקמת נתב"ג 2 בעמק תוביל לעיור ופרבור מואץ, תיעוש חסר פרופורציות ויצירת אזור בעל מאפיינים עירוניים. זהו לא האינטרס הלאומי וזה לא האינטרס של תושבי העמק".

ניצב בדימוס אליק רון, תושב תל עדשים, אמר: "שני מרכיבים מהותיים בחייו של עם: המורשת - אותה יש לשמר, והחזון- אותו יש להגשים. מחד- מורשת העמק, אותה טבע יהושע חנקין, דוגלת בגאולת אדמות עמק יזרעאל למען החקלאות וההתיישבות, מאידך- חזונו המפורסם של בן גוריון ליישוב הנגב, נכון לתקופתנו, לא הגשים עצמו במלואו ונותר כריק מתוכן. זו השעה לשמר את מורשת עמק יזרעאל ולהגשים חזונו של דוד בן גוריון ביישום תוכנית הקמת נתב"ג 2 בנגב".