בעקבות חשיפת "גלובס": חב' חשמל שלחה מייל לעובדים עם הנחיה להימנע משטיפת רכבים באמצעות צינור

עובדי קבלן בחדרה קיבלו הנחייה לשטוף מכוניות של מנהלים בתחנה בניגוד לחוק, על אף שלמנהלים בחברת החשמל יש מנוי למכוני רחיצת רכבים

שלושה ימים אחרי ש"גלובס" חשף כי עובדי קבלן בתחנת הכוח "אורות רבין" בחדרה הונחו לשטוף מכוניות מנהלים בניגוד לחוק, חברת החשמל שיגרה אתמול מייל פנימי לכל העובדים שמחזיקים ברכב צמוד, ובו הנחיה מפורשת להימנע משטיפת רכבים באמצעות צינור, ולהפקיד על רחיצה רק במכוני שטיפה.

"נבקשכם להקפיד על ביצוע שטיפות כלי רכב במסגרת זו (מכוני שטיפה) ובכל מקרה, במיוחד בימים של חיסכון במים, אין לשטוף באמצעות צינור שטיפה ו/או במקומות שאין מערכות ניקוז ומיחזור מים מתאימות", נכתב במייל שנשלח לעובדים.

למען הסר ספק, חברת החשמל צירפה למייל רשימה של כל תחנות השטיפה ברשת "שטיפומט" שאיתה יש לחברת החשמל התקשרות לשטיפת רכבים.

כפי שפורסם, עובדי הקבלן שבחדרה קיבלו הנחייה לשטוף מכוניות של מנהלים בתחנה בניגוד לחוק, זאת למרות שלמנהלים בחברת החשמל יש מנוי למכוני רחיצת רכבים.

בתמונות שהגיעו לידי "גלובס" נראים העובדים שוטפים בזרנוקים את אחת ממכוניות המנהלים, כאשר במקביל תור של עוד מספר מכוניות ממתין לשטיפה.

בתלונה שנשלחה ל"גלובס" ע"י גורמים שנחשפו לארוע המביך נכתב כי "עובדי קבלן נאלצו לשטוף רכבים של מנהלים המחזיקים גם במנוי לשטיפומט (מכון רחיצה אוטומטי). מדובר בניצול של עובדי קבלן ומנהל העבודה שהופקד עליהם, כמו גם בזבוז משווע של מים".

יש לציין כי ברוב מכוני השטיפה משתמשים במים ממוחזרים לרחיצת המכוניות, כך שאכן מדובר בבזבוז כפול של מים המנוגד להנחיות רשות המים.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "אף שמדובר במספר מועט של כלי רכב, הרי שההליך שהתבצע בתחנה אינו תקין. ניתנה הוראה מיידית וחד משמעית להפסיק אותו מייד". יחד עם זאת, חברת החשמל טרם נקטה הליכים משמעתיים כנגד מי שאישר את שטיפת הרכבים וטרם התייחסה ישירות להפרת הזכויות של עובדי הקבלן.

גורמים בחברת החשמל טוענים כי עובדי הקבלן לא היו שוטפים מיוזמתם את הרכבים אלמלא ניתנה הוראה ע"י מנהלי התחנה. כמו כן, טענו עובדים בחברת החשמל כי היו מקרים נוספים שלא דווחו בהם עובדי קבלן שטפו רכבי מנהלים.