סקר TIM לחודש מאי: ynet מתחזק, אתרי קשת ורשת מאבדים גובה

בגזרת האתרים הזרים: יו-טיוב מתחזק ופייסבוק נחלש ■ המיתון הגיע לאינטרנט - ירידה של 7% בקניות ברשת

המיתון משפיע גם על הצריכה באינטרנט: כ-51% מהגולשים רכשו פריט מהאינטרנט בשנה האחרונה, נתון המשקף ירידה של כ-7% בהשוואה לבדיקה דומה שנערכה לפני כ-5 חודשים - כך עולה מסקר TIM של TNS לחודש מאי. כ-19% מהגולשים שקנו באינטרנט בשנה שעברה מדווחים כי בעקבות המיתון הם קונים פחות, בהשוואה ל-4% שדיווחו כי הם דווקא קונים יותר.

בדירוג ה אתרים של TIM מדורגים בצמרת הטבלה גוגל עם 91.2%, וואלה עם 67.6% ו-ynet עם 61.7%. ynet זינק במאי ב-10%, וצמצם את הפער מוואלה. בקרב האתרים הזרים, יוטיוב התחזק ב-3.9%, בעוד שפייסבוק נחלש ב-1.1%. נענע10 ממשיך להתחזק, ושיעור החשיפה שלו עומד על 32.7% (מקום 6).

בלי "האח הגדול" וללא באזז ל"מירוץ למיליון", נראה כי לאתרי זכייניות הטלוויזיה המסחרית קשה להתרומם: Mako איבד במאי 14.8% משיעור החשיפה שלו, כאשר בחודשיים האחרונים הוא נחלש ב-34% ונפלט מחוץ לעשירייה הראשונה, למקום ה-13. גם אתר רשת איבד 2.3%, ובחודשיים האחרונים נחלש ב-19.4%.

השפעות המיתון מגיעות גם לאתר יד2, שהתחזק ב-3.8% ועלה למקום ה-7. msn ממשיך להיחלש, ובמאי איבד 5.7%. עם זאת, msn מצליח להתברג חזרה לעשירייה הראשונה (מקום 10).

המאבק על הבכורה בין בזק 144 לדפי זהב נמשך, כאשר בזק144 התחזק ב-12.7% ודפי זהב הציג גידול של 21.6%.

בגזרת אתרי הכלכלה נרשמת היחלשות, כאשר שיעור החשיפה של "גלובס" עומד על 12.1%, בהשוואה ל-14.9% ל"דה מרקר". עם זאת, המדידה הכללית של אתרים אחרים היא בעייתית יותר: רשת ההיכרויות החברתית "דה מרקר קפה", לדוגמה, מהווה מוקד משיכה גדול לאתר "דה מרקר", ומחפה על חולשה יחסית של חלקי החדשות והפיננסים באתר עצמו, בהשוואה ל"גלובס".

לפי ממצאי TIM שהתפרסמו לפני כחצי שנה, כשליש מהגולשים ב"דה מרקר קפה" כלל לא טורחים לבקר באתר "דה מרקר" עצמו. לפי נתונים ש"דה מרקר" פרסום בעצמו, ב"קפה" גולשים כ-30-40 אלף איש ביום, שנספרים בסקר TIM כגולשים באתר - למרות שלא נחשפו למידע כלכלי-פיננסי.

סקר TIM של TNS טלסקר הוא המדידה ה-40 והוא נערך בקרב מדגם של כ-800 משתמשי אינטרנט, מעל גיל 13, בפיזור ארצי ומייצג באוכלוסייה היהודית בישראל.