הקיבוצים דורשים למנות כונס נכסים לעוף העמק; ההסתדרות ורמי לוי מתנגדים

לוי על הטענות כי הוא מעוניין רק בנדל"ן: "הכל שטויות, הקיבוצים הם שהביאו את המפעל למצוקה" ■ ההסתדרות: "זוהי הכרזת מלחמה על העובדים" ■ כפי שנחשף ב"גלובס", רמי לוי התחייב להעסיק רק 60 עובדים מתוך 200

ועדת המכירות של רשם האגודות אמנם המליצה אתמול (ד') לאשר את העסקה לרכישת משחטת "עוף העמק" על-ידי רמי לוי וחברת עמיר שיווק , אולם היום (ה') מתברר כי עדיין לא תמו כל המכשולים. מסתבר כי האגודה השיתופית של משקי עמק יזרעאל, הבעלים המקוריים של עוף העמק, הגישה עתירה לבית המשפט המחוזי בחיפה, בה היא תובעת למנות כונס נכסים שיאפשר לה לממש את השיעבוד על הקרקע.

אם בית המשפט יקבל את הבקשה החדשה - הרי שהעסקה עם רמי לוי תבוטל, וכל העובדים יפוטרו.

כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"גלובס", גם בהסכם הקיבוצי שנחתם בין ההסתדרות לרמי לוי ישנה הבטחה להעסיק רק כ-60 מתוך 230 העובדים בחברה - כלומר רק את העובדים שהיו מאוגדים בהסתדרות. ואולם, ביטול העסקה יביא לכך שאפילו 60 עובדים לא יינצלו מפיטורים - מכה לא מבוטלת לאזור הצפון, שידע לא מעט גלי פיטורים מאז המשבר.

נזכיר כי בשבוע שעבר הגישו משקי עמק יזרעאל הצעה חדשה לרכישת המשחטה, מתוך כוונה להפוך את המקום למיזם נדל"ני. הצעה זו היתה גבוהה יותר מ-13 מיליון השקלים שהציע רמי לוי ועמדה על 16 מיליון שקל, כאשר מרבית הסכום מגיע מיזם נדל"ן מהצפון.

למרות שהצעה זו היתה גבוהה יותר, ועדת המכירות המליצה כאמור על הצעתו של לוי - זאת משום שהוא הבטיח לרכוש את המקום כעסק חי ולהעסיק כ-60 עובדים, עם אופציה לקלוט יותר עובדים בעתיד.

בחוות-דעת מיעוט של אחת מחברות הוועדה, עו"ד איילת יאיר, היא ממליצה לדחות את העסקה עם רמי לוי, בטענה כי בעוד שהוא מתכוון לקלוט מספר נמוך יחסית של עובדים - הצעתו הכספית הנמוכה לכאורה תביא לנזק ממשי עבור 34 קיבוצים, בהם אלפי משפחות. עוד היא טוענת כי לא מן הנמנע שכעבור תקופה קצרה, לוי יבקש לפטר את העובדים ולהשתמש בקרקע לצרכי נדל"ן.

לוי דחה בשיחה עם "גלובס" את ההאשמות נגדו ואמר: "עשינו ואנחנו עושים הכל כדי להפעיל את המפעל. הקיבוצים הם שהביאו את המפעל למצב של מצוקה, ומה שמעניין את המשקים האלה זה כסף ולא משהו אחר".

עוד גילה לוי כי הוא הסכים להוסיף עוד 2 מיליון שקל לסכום העסקה, במקרה שלא יצליח להפעיל את המפעל עד סוף השנה. על הטענה כי הוא רוכש את המשחטה לצרכי נדל"ן אמר לוי: "הכל שטויות, סתם רמאות".

ההסתדרות כבר מיהרה לפנות אל בית המשפט בבקשה כי ידחה את העתירה החדשה, ול"גלובס" נודע כי גם רמי לוי הצטרף אליה.

בהסתדרות מקווים כי בית המשפט ידחה את העתירה לנוכח ההליך שמתקיים מזה תקופה ברשם האגודות, אולם הם מביעים היום חשש רב שמא העסקה לא תצא לפועל לנוכח ההתפתחויות. "משקי עמק יזרעאל הכריזו מלחמה על עובדי עוף העמק", אמרו היום בארגון.