סטיב באלמר: "התגובה ל-Bing טובה - אבל הוא לא עתיד להחליף בקרוב את גוגל"

מנכ"ל מיקרוסופט עוד לא הרים ידיים בתחרות מול ענקית החיפוש: החברה משיקה פיצ'רים חדשים ומשקיעה סכום של כ-80-100 מיליון דולר בקמפיין פרסומי תומך במנוע החיפוש החדש שלה

אפשר לייחס זאת לבאזז התקשורתי או לשיפור במוצר. מה שבטוח הוא שמנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט, Bing, ממשיך לצבור תאוצה, מאז הושק לפני שבועיים.

על-פי נתונים חדשים של חברת המחקר comScore, נתח השוק של מיקרוסופט בשוק החיפוש האמריקני היה 12.1% בשבוע שהסתיים ב-12 ביוני. זאת, לעומת 11.3% בשבוע הראשון להשקתו, ול-9.1% בשבוע שלפני ההשקה.

למרות הגידול, הנתונים הללו מעידים כי שיעור הצמיחה של Bing מתמתן, והשאלה כעת היא אם מיקרוסופט תצליח לשמר את הגולשים החדשים שניסו את מנוע החיפוש שלה ולשפר את מעמדה מול גוגל בטווח הארוך, או שבהמשך, עם שוך ההתלהבות, היא תחזור להיות מנוע החיפוש השלישי בגודלו.

בחודש מאי היה נתח שוק של מיקרוסופט 8% , הרחק מאחורי גוגל (65%), ובפער מיאהו (20.1%).

לשנות את הגישה

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט התייחס ביום ד' בכנס Summit National לתחרות בשוק החיפוש: "ייתכן שנצליח, וייתכן שלא, אבל לא נוכל להצליח בלי שנהיה מחויבים לשנות את הגישה ואת המודל העסקי. אי אפשר להיכנע אחרי 6 חודשים, וגם לא אחרי שנה או שנתיים".

לדבריו, התגובה ל-Bing היתה טובה, אבל הוא "לא עתיד להחליף את גוגל בזמן הקרוב".

מיקרוסופט עוד לא הרימה ידיים בתחרות מול ענקית החיפוש - היא ממשיכה להשיק פיצ'רים חדשים ולתקן תקלות, בהתאם לפידבקים של הגולשים, ומשקיעה סכום של 80-100 מיליון דולר בקמפיין פרסומי תומך.