מספיחי פרשת הירשזון: ביהמ"ש מתיר להסתדרות הלאומית לשעבד מחצית מדירתו של עובדיה כהן

עובדיה כהן, ששימש כמנהל הכספים בהסתדרות העובדים הלאומית, הורשע בגניבה של 10 מיליון שקל מכספי הארגון ונדון למאסר בפועל של 4 שנים ו-8 חודשים

בית המשפט המחוזי בתל-אביב התיר היום (ה') להסתדרות העובדים הלאומית לשעבד מחצית משווי דירתו של עובדיה כהן, ששימש כמנהל הכספים של הארגון, אשר הורשע במסגרת "פרשת הירשזון" בגניבה של 10 מיליון שקל מכספי הארגון ונידון למאסר בפועל של 4 שנים ו-8 חודשים.

בית המשפט קיבל למעשה עקרונית את ההסדר שהציע-בא כוחה של ההסתדרות הלאומית, עו"ד נחום פינברג, לפיו אם תסכים רעייתו של כהן לשיעבוד חלקה בדירה - תסכים ההסתדרות להעביר לה מחצית מהפנסיה של כהן, קרי 9,000 שקל בחודש. זאת, לאחר שההסתדרות הלאומית עיקלה לפני מספר חודשים את כל הפנסיה של כהן.

הסדר זה קובע תנאי: אם בית הדין לעבודה, שם מתנהל הליך אחר הקשור לכהן, יקבע כי כהן אינו זכאי לקבל את הפנסיה - אזי ההסתדרות הלאומית תפעיל את השיעבוד על הדירה, ורעייתו של כהן תצטרך להשיב לארגון כספים.

בית המשפט מתח ביקורת כנגד כהן ורעייתו, משום שמיד לאחר פסק הדין נגדו פעלו הזוג להעברת הדירה המשותפת שלהם לבעלותה הבלעדית של האישה. "מדובר במעשה קלאסי של הברחת רכוש".