אלן סטנפורד הסגיר את עצמו ל-FBI: מואשם בהונאת פונזי בהיקף 8 מיליארד דולר

כך מדווח "וול סטריט ג'ורנל" ■ סטנפורד הכחיש לפני כחודשיים את החשדות שיוחסו לו, וטען כי החברות שבבעלותו נוהלו היטב עד שהממשל החרים אותן בפברואר

הפיננסייר אלן סטנפורד מואשם היום (ו') בהונאה אותה ביצע באמצעות חברת הפיננסים שלו הממוקמת בקאריביים, "סטנפורד פייננשל גרופ". כך מדווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". סטנפורד הסגיר עצמו לרשויות הפדרליות בווירג'יניה, ארה"ב, ומשרד המשפטים האמריקני צפוי להודיע במהלך היום אילו סעיפי אישום מיוחסים לסטנפורד.

סטנפורד, מיליארדר טקסני שנחשד בהונאת פונזי בהיקף של 8 מיליארד דולר, הכחיש באפריל האחרון את החשדות שיוחסו לו, וטען - במה שעשוי להיות מצגת מקדימה של קו ההגנה שלו - כי החברות שבבעלותו נוהלו היטב עד שהממשל החרים אותן בפברואר.

"אם הרשות הפדרלית לניירות ערך (SEC) לא היתה מתערבת ומרוקנת את קרביו של עסק חי, נושם וחזק, אין שום ספק שכולם היו מקבלים את שלהם, ולנו היה נותר כסף למכביר", אמר סטנפורד הלוחמני והנסער לסוכנות הידיעות רויטרס לפני כחודשיים.

ה-SEC טוענת כי איש הפיננסים, שניים מעוזריו הבכירים ו-3 מהחברות שבבעלותו, היו מעורבים במרמה בהיקף של 8 מיליארד דולר באמצעות תעודות פיקדון בעלות תשואה גבוהה. סטנפורד, יו"ר ומייסד סטנפורד גרופ והחברות הבנות שלה, אמר כי הוא לא פיקח אישית על ההשקעות שביצעה החברה, וגלגל את האחריות לכיוון סמנכ"ל הכספים של החברה.