נמשך מצעד הגיוסים בשוק ההון: אלביט הדמיה גייסה 7.6 מיליון דולר; החברה הבת פלאזה סנטרס מתכננת לגייס 150 מיליון שקל

(עדכון) - בתחילת מארס חטפה החברה הורדת דירוג על ידי מידרוג ומעלות ■ מתחילת השנה גייסו החברות בשוק יותר מ-10 מיליארד שקל באמצעות הנפקות אג"ח

מוטי זיסר רוכב על גל גיוסי האג"ח ומתכוון לקחת את, פלאזה סנטרס , החברה הבת של אלביט הדמיה , להנפקה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים, וזאת לאחר שאלביט הדמיה השלימה בעצמה הנפקה פרטית.

אלביט הדמיה גייסה 7.6 מיליון דולר בהנפקה פרטית, וזאת על ידי הרחבת סדרת האג"ח A שפירעונה יחול בשנת 2014. אגרות החוב הוצעו למכירה בריבית של 6%, בצמוד למדד המחירים לצרכן בישראל.

במקביל, פלאזה סנטרס מתכוונת לגייס כ-150 מיליון שקל באמצעות הנפקת סדרת אג"ח חדשה. סוכנות הדירוג מידרוג אישררה לסדרה החדשה שתונפק דירוג "A2" עם תחזית דירוג "יציבה", בדומה לדירוג של 2 סדרות האג"ח הקיימות של החברה (A ו-B) שהונפקו בשנים 2007-2008.

פלאזה סנטרס היא החברה הבת של אלביט הדמיה (74.87%). אגרות החוב שלה נסחרות בבורסה בת"א, אולם מניותיה לא רשומות למסחר בארץ - אלא בבורסה הראשית בלונדון ובבורסה בוורשה.

בתחילת חודש מארס חתכו חברות דירוג האשראי, מידרוג ו-S&P מעלות, את הדירוג של אלביט הדמיה ופלאזה סנטרס, ל-"A2", דירוג ברמה בינונית-גבוהה. הסיבה להורדת הדירוג הייתה חשיפתה של החברה לפעילות יזמית במדינות מתפתחות בעלות מאפייני סיכון גבוהים יותר (לפלאזה סנטרס פעילות נדל"ן ענפה במזרח אירופה).

זיסר מצטרף, אם כן, לגל גיוסי האחרון שפוקד בחודשים האחרונים את הבורסה. החברות מנצלות את הגאות בשוק כדי לגייס חוב, מה שהיה בגדר משימה בלתי אפשרית עד לפני מספר חודשים, שכן הפאניקה בשווקים הפיננסים הביאה להקפאת הגיוסים. מתחילת השנה גייסו החברות בשוק יותר מ-10 מיליארד שקל באמצעות הנפקות אג"ח. הגיוסים נעשו ברובם ללא ביטחונות או התניות פיננסיות, והריביות שנקבעו היו ברובן חד-ספרתית נמוכות (4%-7%), מה שמעמיד בספק את מידת האטרקטיביות שלהן ומעלה ספקות באשר ללקחים שנלמדו, או שלא נלמדו, על ידי המוסדיים, אשר ספגו בשנה האחרונה זעזועים קשים בעקבות קריסת שוק האג"ח הקונצרניות, בייחוד לאחר פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס.

[לאתר האג"ח]