גוגל משיקה מוצר פרסומי המאפשר להציג מידע על המוצרים מבלי להקליק על המודעות

בנוסף, גוגל מתנסה במודל תמחור חדש, ותחייב מפרסמים לשלם לה עמלה רק כאשר הגולש יבצע רכישה בפועל של המוצר המפורסם - ולא בכל פעם שהגולש הקליק על המודעה

בצל המיתון שמשפיע על תעשיית הפרסום המקוון, גוגל ממשיכה לנקוט בצעדים שיאפשרו לה לשמור על יציבות ההכנסות מפרסום ולצלוח את המשבר. כך, גוגל מתנסה כעת במוצר פרסומי חדש הקרוי Product Ads, במסגרת פיילוט שהיא עורכת בקרב מספר מצומצם של מפרסמים בארה"ב.

בהשוואה למודעות הטקסטואליות שמופיעות בעמוד התוצאות של מנוע החיפוש של גוגל, הכלי החדש יאפשר להציג גם אינפורמציה ספציפית שקשורה למוצר המפורסם בתוך המודעה עצמה, כגון המחיר שלו ותמונה ויזואלית, במטרה למשוך את תשומת-לב הגולשים ולעודד אותם לבצע רכישה מקוונת.

בנוסף, גוגל מתנסה גם במודל תמחור חדש: עד כה, מפרסמים שילמו לגוגל בכל פעם שגולש הקליק על המודעה (CPC), ואילו כעת, גוגל תחייב מפרסמים לשלם לה עמלה רק כאשר משתמשים יבצעו רכישה בפועל של המוצר המפורסם (CPA).

בהתאם לכך, המכרז עבור מילות פרסום יתנהל סביב המחיר שמפרסמים מוכנים לשלם בעבור רכישה - ולא סביב המחיר שמפרסמים מוכנים לשלם בעבור קליק.

צעד זה נתפס כתגובה ישירה להשקת מנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט , Bing, שמאפשר לגולשים לראות בתוצאות החיפוש אינפורמציה רחבה יותר על מוצרים, מבלי שהם יעזבו את עמוד התוצאות. כמו כן, תוכנית ה-Cash Back, שמאפשרת לגולשים לקבל כסף בחזרה על כל רכישה שמתבצעת דרך מנוע החיפוש של מיקרוסופט, מעודדת אף היא רכישות מקוונות.

לכן, הצעד הזה מצביע על כך שגוגל לוקחת ברצינות את המתחרות שלה, אף שאלה מדדות הרחק מאחוריה בכל הנוגע לשוק החיפוש והפרסום צמוד החיפוש, ומחפשת אחר דרכים יצירתיות לעודד מפרסמים לפרסם מוצרים במנוע החיפוש שלה.

דובר גוגל אמר בתגובה כי "הפיילוט ייחשף בפני מספר מצומצם של גולשים בארה"ב", והדגיש כי החברה מתנסה כל העת בפיצ'רים חדשים.