אירופה וארה"ב: 8% צורכים תכני וידיאו באמצעות האינטרנט באופן פיראטי

הנזק הגדול ביותר נגרם עד כה לתעשיית המוזיקה, שעדיין לא מצליחה לייצר מקור הכנסה חלופי לירידה במכירות התקליטורים

8% מהצרכנים בבריטניה, צרפת, גרמניה וארה"ב מודים כי הם מורידים באופן לא חוקי תכני וידיאו מהאינטרנט - כך עולה ממחקר חדש שמודד את הפיראטיות המקוונת.

שני שליש מהנסקרים הבריטים צופים בתוכניות טלוויזיה, סרטים וקטעי וידיאו מעל גבי המחשב השולחני או הלפטופ שלהם. שיעור המשתמשים האמריקנים הנוהגים כך אינו מפגר בהרבה - אך 15% מבין אלה שצופים כך בתכני וידיאו מורידים אותם בצורה לא חוקית. את הסקר ערכה חברת Futuresource Consulting.

משכנעים לשלם

"הזמינות הגבוהה של תכנים לא חוקיים מהווה מכשול עיקרי לפיתוח שירותי תוכן מקוונים, וממשיכה להשפיע על ההכנסות מהשירותים הללו, למרות המאמץ של הממשלות ורשויות התעשייה להדק את המערכת", נכתב במסקנות הסקר שפורסמו ביום ו'.

רוב חברות המדיה מתאמצות לשכנע צרכנים לשלם תמורת קטעי הווידיאו, המוזיקה או החדשות המקוונים, זאת על רקע התחושה הכללית שתכני האינטרנט הם חינמיים. אך הניסיונות לממן את התכנים על-ידי מכירת פרסומת אינם מוצלחים בדרך-כלל.

ממשלות ברחבי העולם מנסות לסייע לספקי מדיה להיאבק בפיראטיות מקוונת. הנזק הגדול ביותר נגרם עד כה לתעשיית המוזיקה, שעדיין לא מצליחה לייצר מקור הכנסה חלופי לירידה במכירות התקליטורים.

בארה"ב נקנסה בשבוע שעבר אישה בכמעט 2 מיליון דולר באשמת שיתוף לא חוקי בקובצי מוזיקה.

בצרפת אישר הבית התחתון של הפרלמנט בחודש שעבר חוק שיאפשר לרשויות להתחקות אחר הורדות לא חוקיות באינטרנט, ולנתק עבריינים שחוזרים על מעשיהם. ממשלת בריטניה הציעה בשבוע שעבר שורה של אמצעים להענשת משתמשים שמורידים תכנים בצורה לא חוקית, כולל האטה של מהירות הגלישה שלהם וחסימת אתרים בפניהם.

יהיו מוכנים לשלם

אך אמצעים כאלה שנויים מאוד במחלוקת על רקע התחושה שגלישה חופשית לאתרי אינטרנט נתפסת כמעט כחלק מזכויות האדם. הסקר מצא ש-90% מהנסקרים שצופים בווידיאו מעולם לא שילמו תמורת מהדורת חדשות או סדרת טלוויזיה שהחמיצו. קצת יותר ממחצית הנסקרים לא שילמו מעולם על הורדות סרטים, אך רובם אמרו שיהיו "מוכנים" או "אולי מוכנים" לשלם תמורתם בעתיד.