פרשת "שופטים באדום": הערעורים על ההרשעות נדחו, שני עונשים הומתקו

במסגרת הפרשה, שעסקה בהטיית 24 משחקים בשנים 1997-2000, הורשעו שופטי הכדורגל יוחנן צ'יבוטרו, בריק תחסין וחיים מירובסקי בקבלת שוחד ממהמרים כדי להטות תוצאות של משחקים בהם שפטו

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה את ערעוריהם של חמישה מהנאשמים בפרשת "שופטים באדום" על הרשעתם, אך המתיק את עונשם של שניים מהם.

החמישה הם שופטי הכדורגל יוחנן צ'יבוטרו (שערער רק על עונשו), בריק תחסין וחיים מירובסקי, שחקן העבר אלי כהן ("קוקוס") ואבי חודדה, שהיו סוכני הימורים.

הפרשה נחשפה ב-2001 ועסקה בהטיית 24 משחקים בשנים 1997-2000. בפרשה הורשעו שופטי כדורגל בקבלת שוחד ממהמרים כדי להטות תוצאות משחקים בהם שפטו, כך שהתוצאה תתאים להימור. נותני שוחד אחרים פשוט רצו שקבוצתם תנצח.

השופטים דבורה ברלינר, זאב המר ורענן בן-יוסף הקלו בעונשו של חודדה (בשל מחלה ממנה הוא סובל) מ-27 ל-20 חודשי מאסר בפועל, וביטלו את עונש עבודות השירות שנגזר על מירובסקי, כך שישלם רק קנס בסך 5,000 שקל בנוסף למאסר על-תנאי שנגזר עליו.

השופט בן-יוסף, סבר, בדעת מיעוט, כי יש לזכות מחמת הספק את מירובסקי מהרשעתו. ערעוריהם של צ'יבוטרו, תחסין וכהן על עונשם נדחו, והם יישלחו ל-3 שנות מאסר בפועל.

"הספורט וכל מה שמסביבו מגלגלים אימפריות כלכליות המתבססות על 1,001 וריאציות של נושאים שונים הקשורים במישרין או בעקיפין בספורט", כתבה ברלינר. "לרוע המזל, במקביל לכל אותם העוסקים בצורה לגיטימית בהיבטים הכלכליים שבספורט, מתגלות מידי פעם התארגנויות בעלות תו אופי מובהק של שחיתות, שאינן בוחלות במעשים פליליים קשים וחמורים, לרבות מתן שוחד כדי להטות תוצאות משחקים, והכל כדי לגלגל לכיסם סכומי כסף ניכרים. הענישה צריכה ליצור מאזן הרתעה שישיב את אמון הציבור בהגינותו של הספורט".