YCD מולטימדיה גייסה עוד 12 מיליון דולר מהמשקיעים הקיימים

תיעזר בכספים לטובת השקעה בפיתוח קו המוצרים שלה, הנותנים לרשתות קמעונאיות פלטפורמה לייצור, ניהול, הפצה וביצוע אופטימיזציה של מדיה דיגיטלית בתוך החנויות, המסייעת להעלאת המכירות והרווחיות

חברת YCD מולטימדיה סיימה סבב גיוס של 12 מיליון דולר. הגיוס כולל השקעה בהיקף של 9 מיליון דולר בהובלת הקרנות פיטנגו ו- Arts Alliance Digital Ventures והמרת הלוואה מקרן פלנוס של 3 מיליון דולר להשקעת הון.

זהו הגיוס השלישי של החברה, כאשר הקודם היה בהיקף של 9 מיליון דולר והוא בוצע במארס 2008, אף הוא מהקרנות המשתתפות בסבב הנוכחי. החברה היא מהחברות המבטיחות של "גלובס" לשנת 2008-2009.

מאז הקמתה, גייסה החברה כ-25 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי. בעבר השקיע בה גם איל וולדמן, מנכ"ל מלאנוקס ובעבר גם ממייסדי חברת גלילאו שנמכרה למארוול.

הגיוס ישמש את YCD להמשך בניית הנוכחות בשווקים בארה"ב ובבריטניה. בנוסף, החברה תיעזר בו לטובת השקעה בפיתוח קו המוצרים שלה, הנותנים לרשתות קמעונאיות פלטפורמה לייצור, ניהול, הפצה וביצוע אופטימיזציה של מדיה דיגיטלית בתוך החנויות, המסייעת להעלאת המכירות והרווחיות.

"ההשקעה נותנת לנו את ההון הדרוש לתמיכה ביוזמות שאנו מנהלים כרגע ברשתות קמעונאיות גדולות בארה"ב ובשאר העולם", אמר בארי סלזמן, מנכ"ל YCD.

את YCD הקימו ב-1999 נועם לבבי ודני זאבי. מטרת החברה היא לסייע לעסקים להשיג תמורה להשקעה בנקודות המכירה באמצעות פתרונות לניהול והפצת תוכן, פרי פיתוחה, כמו מסכי פרסום המוצבים ברשתות מזון מהיר. סלזמן הצטרף ל-YCD באוקטובר 2007, לאחר שעזב את חברת DoubleClick ב-2002, לטובת קריירה כצלם מקצועי, אך שב לעולם הטכנולוגיה.

"בהתחלה שקלנו גיוס חיצוני"

זאבי אומר ל"גלובס" כי "לא היה קל לגייס את הכסף, אולם האמון של המשקיעים קיים והגיוס עצמו הוא הוכחה לזה. בהתחלה שקלנו לבצע גיוס חיצוני. הצגנו את הנתונים למשקיעים, הראינו להם שיש לנו מומנטום חזק ולכן החלטנו לבצע גיוס פנימי".

המצב הכלכלי לא משפיע רק על הגיוסים, אלא גם על ההתנהלות השוטפת בחברה. לדברי זאבי, "כל מיני הנחות יסוד בעבודה משתנות, כאשר אתה צריך לתכנן כל הזמן לרבעון או שניים קדימה ולהגיב למה שקורה בשוק.

"המצב משפיע על הגיוסים, מכיוון שקרנות ההון סיכון עסוקות בלהגן על ההשקעות ולשבת על הגדר. לצאת לסבב השקעות עם משקיעים חדשים עד שהאופק לא מתבהר, זה דבר מאוד קשה".