בעקבות פשרה משפטית: צורן תוכל להתחיל לשווק שבבים המתאימים למוצרי Blu-ray

בהודעתה ציינה צורן כי היא מתכננת להשיק את פתרון השבב היחיד (single chip solution) למוצרי Blu-ray עוד במהלך השנה הנוכחית, והיא לבסס מעמד מוביל בשוק Blu-ray"

חדשות טובות מכיוונה של חברת השבבים צורן : החברה דיווחה אתמול (ב'), לאחר סיום המסחר בארה"ב, על פשרה אליה הגיעה עם חברת DTS, אשר מסיימת את כל ההליכים המשפטיים בין השתיים, שהיו מסוכסכות סביב ענייני פטנטים. הפשרה פותחת בפני צורן את האפשרות להתחיל ולשווק שבבים שמתאימים למוצרי Blu-ray.

שני הצדדים היו בהליך בוררות וכאמור הגיעו לפשרה, אך צורן אינה מספקת פרטים על מהות הפשרה או על העלות שלה. בהודעתה מציינת צורן כי היא מתכננת להשיק את פתרון השבב היחיד (single chip solution) למוצרי Blu-ray עוד במהלך השנה הנוכחית, והיא מצפה לנצל את המיצוב הקיים שלה בשוק ה-DVD "על מנת לבסס מעמד מוביל בשוק הבלו-ריי".

צורן, בניהולו של ד"ר לוי גרצברג, מפתחת שבבים למוצרי אלקטרוניקה בידורית כמו מצלמות דיגיטליות, מכשירי DVD ומדפסות, והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 520 מיליון דולר.

"צורן נכנסת לשוק בתזמון טוב", אומר היום האנליסט זיו טל מבנק ההשקעות אוסקר גרוס. הוא מציין שבשנת 2008 נמכרו כ-2 מיליון מכשירי DVD שתואמים לבלו-ריי, ומחירי המכשירים יורדים עם הזמן - כך שיותר ויותר מכשירים נמכרים. "היום נמצאות בשוק יצרניות שבבים כמו ברודקום וסיגמה דיזיין, והן מציעות Chip set, ולא שבב יחיד כמו צורן. משום שמחירי המכשירים יורדים, היצרנים צריכים לייעל את הייצור, והעובדה שצורן מציעה פתרון על שבב יחיד מסייעת בייעול הייצור", אומר טל. להערכתו, עובדה זו תעזור לצורן לתפוס נתח שוק.

טל ממליץ על מניית צורן בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 11 דולר, 9% מעל מחיר השוק הנוכחי של המניה.

שירי חביב ולדהורן