גן עדן של ביקיני

בלעדי ל"גלובס": בכירי משרד הפרסום מקאן-אריקסון מדווחים מפסטיבל קאן

ביקיני. קאן היא גן עדן של ביקיני. ברזילאי, חוטיני, משולשים, עם חלק עליון וגם בלעדיו. עשרות סוגים המנקדים בעשרותיהם את קו החוף המדהים של הריביירה הצרפתית. והנה אני מפנה גב אל כל אלה לטובת גן עדן מסוג אחר לגמרי. גבירותיי ורבותיי, ברוכים הבאים לפסטיבל קאן: גן העדן של עולם הפרסום.

זוהי הפעם הרביעית שלי בקאן, ומביקור לביקור מתחזקת בי ההרגשה שכאשר אלוהים (או כמו שקוראים לו כאן, אלכס בוגוסקי) ברא את הפרסום - לזה בדיוק הוא התכוון. אני מוצא את עצמי מסתובב בין האולמות השונים כשחיוך דבילי מכסה את פניי, מוקף באלפי רעיונות מבריקים, חדשניים ופורצי דרך, שגורמים לי להתאהב מחדש במקצוע שבו בחרתי.

אני מתאהב מחדש בבריפים. אתם יודעים, בריפים חכמים ומדויקים כמו שבריפים אמורים להיות. כאלה שמביאים תובנת לקוח מבריקה בנוסח "לקהל היעד שלנו יש אלפי חברים בפייסבוק, אבל חלקם הגדול לא באמת חברים שלו".

אני מתאהב מחדש בקריאייטיב. קריאייטיב מקורי, בועט ונועז, שלוקח את התובנה הזאת והופך אותה לקמפיין שקורא לגולשי פייסבוק להקריב את החברים שלהם תמורת המבורגר חינם (10 חברים להמבורגר, דיל לא רגיל!).

אני מתאהב מחדש בניהול לקוח, ניהול לקוח שלא חושב רק על שירות ושביעות-רצון ומוכר ללקוח את הקמפיין האמיץ מתוך אמונה שיש כאן רעיון גדול באמת. היי, אני אפילו מתאהב מחדש בלקוח. לקוח שמאשר קמפיין פרובוקטיבי במדיה לא מסורתית, רק בגלל שהוא סומך על משרד הפרסום שלו (כיון שמדובר בקריספין פורטר, כנראה שדי בצדק).

ויותר מהכול אני מתאהב בכך שכל אלה יחד מצליחים, והופכים את קמפיין whopper sacrifice של ברגר קינג לרעיון פורץ דרך שהוא גם הצלחה ענקית (המהלך זכה באינספור תחרויות פרסום, צפוי להיות אחד הזוכים הגדולים בקאן, וזכה ממש לפני כשבוע בגרנד אפי העולמי!)

חמש דקות האושר שאני מבלה מול ה-case study של הקמפיין המדהים הזה מצטרפות לעוד ועוד רגעים של הנאה צרופה. ממודעות הפרינט של אוגילבי יוהנסבורג לנייקי וגרינפיס, קמפיין "best job in the world" שזכה בשני גרנד פרי (ובצדק), מאתרי אינטרנט מדהימים כמו hotel 626 של דוריטוס, ממהלכי innovation בולטים וביניהם מרוץ SMS של סלקום שזוכה כאן להרבה כבוד, פרסומות טלוויזיה של מיטב הבמאים בעולם (ידעתם שסקורסזה עושה גם פרסומות?) וגם אפליקציות סלולר, פרסום ויראלי, מהלכי קד"מ מבריקים, תשדירי רדיו קורעים, הרצאות על שיווק, קולנוע, מוסיקה, אינטרנט וסמינרים וסדנאות ומה לא.

וכל אלה גורמים לי להרגיש שאם יש גן עדן של שיווק ופרסום, כנראה שאני נמצא בו ממש עכשיו. הבעיה היחידה היא שלא נשאר לי רגע אחד פנוי לרדת לחוף ולראות קצת, אתם יודעים, ביקיני.

* הכותב הוא סמנכ"ל קריאייטיב במקאן-אריקסון.

ראו גם: זכיות ישראליות נוספות בפסטיבל קאן