כלל ביטוח אשראי חתמה על הסכם המאפשר הגדלת תקרות ביטוח האשראי ליצואנים

בכך מצטרפת כלל ביטוח אשראי לחברת ב.ס.ס.ח שחתמה קודם לכן על הסכם דומה עם האוצר

חברת כלל ביטוח אשראי, מקבוצת כלל ביטוח ובניהול חיים כהן, חתמה עם אגף החשב הכללי באוצר על הסכם המאפשר הגדלת תקרות ביטוח האשראי ליצואנים בגיבוי המדינה.

בכך מצטרפת כלל ביטוח אשראי לחברת ב.ס.ס.ח שחתמה קודם לכן על הסכם דומה עם האוצר. מתוך 4 מיליארד שקל שהקציבה המדינה לטובת ביטוח המשנה למבטחות האשראי המקומיות, באמצעות ערבויות, קיבלה תקבל כלל ביטוח אשראי סך של כמיליארד שקל - כרבע מסך מעורבות המדינה.

לדברי חיים כהן, מנכ"ל כלל ביטוח אשראי, "התוכנית תקל על מחנק האשראי ותהווה 'זריקת מרץ' ליצוא הישראלי שנפגע מהמיתון העולמי המתמשך". הוא ציין עוד שבעקבות ההסכם תציע החברה ללקוחותיה כיסוי ביטוחי נוסף לעסקאות היצוא, בגיבוי המדינה בדמות תקרות אשראי מוגדלות למי שעומד בקריטריונים שלה. בדומה למהלך שעשה האוצר עם בס.ס.ח, שקיבלה כ-2 מיליארד שקל מערבות המדינה לטובת העניין, כלל ביטוח אשראי היא שתנהל את תהליכי החיתום וניהול הפוליסה והממשלה תשפה את חברת ביטוח האשראי ביחס לתגמולי ביטוח שישולמו בגין הכיסוי הביטוחי המוגדל.

התוכנית מיועדת ליצואנים ישראלים המשווקים לחו"ל במישרין או באמצעות חברות בנות שבבעלותם בעולם, כל עוד המרכיב הישראלי של היצוא עולה על 40%. עבור השימוש בביטוח המשנה שמעמידה המדינה גובה המדינה פרמיות של כ-0.5% מהיקף הכיסוי שהיא תעמיד (בתלות בזהות מדינה לגביה נעשה הביטוח ורמת הסיכון הרלבנטית לה).

הפעילות של בס.ס.ח באה בעקבות העמדת ערבויות ממשלתיות בהיקף 4 מיליארד שקל על ידי האוצר, במסגרת תוכנית "בלימה ותנופה", לטובת ביטוח המשנה כאמור ליצוא הישראלי. הצורך במעורבות הממשלה בביטוח האשראי ליצואנים נולד בעקבות המשבר העולמי, שהוביל לעלייה משמעותית בסיכון האשראי ללקוחות וגידול חד בפשיטות הרגל בכל רחבי העולם. כתוצאה מכך צומצמו מכסות ביטוח האשראי בעולם ובארץ.