מיעוט הפקות הענק

היום מנסים לעשות פרסום קטן וחכם. הבא שייצא בהפקת ענק חכמה יזכה בבולטות

פסטיבל קאן השנה בסימן מיתון. זה לא אומר שהרמה של העבודות שונה מבעבר, אבל מרגישים שרק חצי מהאנשים כאן. המשלחות נחתכו בחצי, ויש הרבה יותר מקום במסעדות ובחנויות. אפילו העבודה הכי בולטת עד כה, שגם זכתה במספר הפרסים הגבוה ביותר, מדברת על מציאת עבודה. מדובר בקמפיין The best job in the world - ששווה לחפור בו באינטרנט. זו עבודה מבריקה שעלתה מעט והשיגה אימפקט של קמפיין ענק עתיר השקעה.

בתחום הפיננסים לא ראיתי השנה עבודות שעוסקות במתן אשראי כמו בשנים רגילות, אלא בעיקר בתוכניות פנסיה וב"איך לדאוג לעצמנו ולעתידנו". מורגשת גם עלייה במספר הבנקים הערביים שניגשו לתחרות. מעניין.

סמינרים רבים עוסקים השנה ב-Social marketing - מינוף רשתות חברתיות למטרות שיווק. מדובר בסוג של בונטון שנכון לדבר עליו. לפחות עד שנה הבאה.

ישבתי כמה וכמה שעות טובות בהקרנות ארוכות של סרטוני פרסומת בקטגוריות שונות. מה שבולט הוא מיעוט הפקות הענק. מנסים לעשות קטן וחכם, או לפחות בינוני וחכם. הבא שיצא בהפקת ענק חכמה, כנראה יזכה בבולטות.

השופטים, שעובדים כל יום עד תשע בערב, עושים השנה עבודה טובה ומדויקת: הרוב המוחלט של העבודות שזכו אכן מרשימות מאוד ברמת הקריאטיביות שלהן.

ברמה האישית, משמח אותי מאוד שמשרדים ישראלים זוכים באריות. כיף להיות אחד מהם.

וחוץ מזה, כדי שלא תקנאו, השנה אין כמעט מסיבות (מיתון), כל ארוחה הכי פשוטה במסעדה עולה כ-50 יורו לאדם (מיתון?), וברוב הימים שלנו כאן ירד גשם. ובכל זאת, נתראה פה גם בשנה הבאה.

* הכותב הוא מנכ"ל משותף באדלר-חומסקי, שזכה בפסטיבל בפרס עבור עבודה לצ'מפיון מוטורס.