עו"ד אלי כהן ינהל מו"מ להסדר טיעון לגיא ויסמן

עו"ד כהן ביקש שהות כדי ללמוד את התיק, והוא צפוי להשיב לוויסמן עד סוף השבוע אם ייצגו ■ ויסמן, לשעבר המשנה למנכ"ל חברת הראל בית השקעות, מואשם במעילה בסך 123 מיליון שקל

גיא ויסמן, לשעבר המשנה למנכ"ל חברת הראל בית השקעות המואשם במעילה של 123 מיליון שקל, מבקש שוב לנהל עם פרקליטות המדינה משא-ומתן להסדר טיעון - כך נודע ל"גלובס".

ויסמן פנה בימים האחרונים לעו"ד אלי כהן, וביקש ממנו לנהל בשמו את המשא-ומתן מול הפרקליטות. כהן מצידו ביקש שהות כדי ללמוד את התיק, והוא צפוי להשיב לוויסמן עד סוף השבוע.

בדיון הוכחות שהתקיים היום (א') במשפט נכחה עורכת דין ממשרדו של כהן, כדי להתרשם מהתיק. עו"ד אלי כהן אישר את הפרטים ומסר כי טרם החליט אם להיענות לפנייתו של ויסמן.

במקביל, ממשיך ויסמן לנהל את הגנתו במשפט באמצעות עו"ד ילון הכט, כאשר הפנייה לעו"ד כהן נעשתה בתיאום עם הכט.

עו"ד הכט אמר בתגובה ל"גלובס": "לאור היחסים בין התביעה להגנה בתיק הזה, ברור כי דיבור שלי איתם על הסדר לא יכול להניב תוצאה. הסערות והצונאמים בתיק הזה מוכרים, וכדי להגיע לתוצאה צריך עורך דין עם דף נקי ובלי משקעים".

מגעים לעסקה באמצעות הגיס

זו לא הפעם הראשונה שוויסמן פותח במגעים להסדר טיעון עם הפרקליטות. בדצמבר האחרון נחשף ב"גלובס" כי גיסו של ויסמן נפגש עם צוות מהפרקליטות, בראשות התובעת בתיק, עו"ד אסתי שלאין, והעלה בפניהם מספר הצעות כלליות להסדר.

בפגישת הגישוש הראשונית הזכירו אנשי הפרקליטות לגיס, כי לבית המשפט הוגשה הקלטה בה מתוודה ויסמן על המעילה בפני יאיר המבורגר, יו"ר קבוצת הראל, ואומר כי אם אתי אלון קיבלה 17 שנות מאסר - הוא בוודאי יקבל 15 שנה. בכך רמזו לו כי 15 שנות מאסר בפועל הם נקודת הפתיחה במשא-ומתן מבחינתם.

עו"ד אלי כהן ייצג בתחילת הפרשה את מי שהיה היועץ המשפטי של הראל בית השקעות, עו"ד אייל ברקן, שנחשד כי סייע לוויסמן בביצוע המעילה. בפרשת הירשזון ייצג כהן את עובדיה כהן, שהיה ראש אגף הכספים בהע"ל, וסגר עבורו הסדר טיעון בו הוא נשלח ל-56 חודשי מאסר בפועל. בימים אלה הוא מייצג בין היתר את דניאל זנקו, "המתווך" המרכזי בפרשת דודו טופז.