מילואימניקים בחזית ההיי-טק

דורון החל את הקריירה כאיש היי-טק, אך בעקבות משבר הדוט.קום עשה הסבה מקצועית להוראה

חופשה מהנה וממלאה אני מאחל לדורון דרוקר, מורה למתמטיקה, פיזיקה ואווירונאוטיקה באורט יקנעם. דורון שירת כלוחם ביחידה צבאית מובחרת, והוא בעל תואר ראשון ושני בהנדסת מכונות מהטכניון. בנוסף להיותו מורה, דורון גם כותב תוכניות לימודים באווירונאוטיקה. בשנתיים שחלפו הוא גם ריכז בבית ספרו את "הפרויקט הלאומי", המיועד למתן עידוד ותגבור לתלמידים אתיופיים.

דורון החל את הקריירה כאיש היי-טק, אך בעקבות משבר הדוט.קום מצא את עצמו מהרהר בהמשך דרכו ועשה הסבה מקצועית להוראה. בשיחת טלפון בשבוע שעבר, אמר לי דורון ש"היום, החינוך הוא החוסן של מדינת ישראל. אם זה החינוך לערכים או לידע, מכאן נובע החוזק שלנו, וזה מה שצריך להיות הערך המוסף שלנו כמדינה".

בסוף שיחתנו איים עליי דורון שבשנת הלימודים הקרובה אני עתיד לשמוע ממנו בעניין מעורבות בתוכניות חינוכיות שונות. מהיכרותי עם החבר'ה האלה, צריך לקחת את האיומים שלהם ברצינות.

ברכות לחופש נפלא למורה למתמטיקה והמחנך של הבן שלי, זאב מוצ'ניק. השנה נבחרת כאחד מחמשת המורים המצטיינים בישראל, ומי שמכיר אותך לא הופתע.

בנימוקים לפרס נאמר שאתה "צנוע, סבלני, משקיען, מקדם תלמידים חלשים, ומצליח להפוך את שיעורי המתמטיקה לאהובים". מגיע לך לנוח על זרי התהילה, ולחזור לתלמידיך מלא אנרגיה וערכים, כרגיל.

חופשת קיץ מהנה לשי פישביין, מנחה ארצי, כותב תוכניות לימוד וממובילי המגמה המדעית-הנדסית היוקרתית של רשת אורט ישראל. זוהי מגמה תיכונית רב-תחומית ובין-תחומית במדע והנדסה, המיועדת לתלמידים, שלדברי שי "יובילו את המדע וההנדסה בישראל - מצטיינים, שמרחיבים את לימודיהם בפיזיקה ובמתמטיקה".

הדור הבא של ההיי-טק

המגמה משלבת, בין השאר, לימודי מערכות אלקטרוניות ואלגוריתמיקה, בהתמחות בהנדסה ביו-רפואית או באווירונאוטיקה וחלל. שי היה טייס מסוקים בחיל האוויר, הוא בוגר הפקולטה להנדסת חשמל בטכניון (התמחות במיקרו-אלקטרוניקה) ובעל תואר שני בהוראת הטכנולוגיה והמדעים. אני מקנא בהורים של תלמידי המגמה המדעית-הנדסית באורט יקנעם, על כך שהוא המורה שלהם ומרכז המגמה.

אני מאמין, שזאב, שי, דורון ועמיתיהם, הם המילואימניקים בחזית ההיי-טק והמדע בישראל. הם מכשירים את הדור הבא של מדענים, מהנדסים ויזמים בהיי-טק.

לפעמים, כשאני חוטא בחשיבות עצמית מיותרת, אני נזכר בהם, והגאווה העצמית מפנה מקום לקנאה סמויה והערכה רבה. כי מי שעוסק בחינוך הנוער, עוסק בחזית האסטרטגית האמיתית והחשובה ביותר של מדינת ישראל, אולי היום יותר מתמיד.

ואחרונים חביבים: חופשה נפלאה לכם - שיר שלנו וכל תלמידי מחזור נ"ז, השמיניסטים הבוגרים של תיכון הדסים באבן יהודה. בשבוע שעבר צעדתם בפעם האחרונה כתלמידים מן המניין, וכשיצאתם מהשער הפכתם כך פתאום - בצעד אחד קטן - לבוגרי בית הספר.

ובליבם של מאות הורים נרגשים, נחקקה התפילה שנישאה שוב ושוב בפי הדוברים על הבמה בטקס הסיום - שישמור אתכם השוכן במרומים בכל אשר תלכו, ובכל אשר תעשו, שובו בשלום הביתה אל אמא ואבא. בשבילנו אתם עדיין, ותמיד תהיו, ילדים בחופשה.