הוראת השעה של הרשות השנייה הזרימה 15 מיליון שקל ליוצרים

מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה: הסכום הופנה להפקות סוגה עלית ע"י זכייניות ערוץ 2 ■ בתוך כך, מועצת הרשות השנייה אישרה את לוחות השידורים של קשת ורשת לעונה השנייה של 2009 וכן את לוח השידורים של ערוץ 10

הרשות השנייה טופחת לעצמה על השכם: הוראת השעה הניבה למעלה מ-15 מיליון שקל להפקות זכייני ערוץ 2 - כך דווח בישיבת ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות על-ידי מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה.

לפני כחודשיים, לאור המיתון הכלכלי ודרישות הזכייניות, החליטה מועצת הרשות לגבש הוראת שעה. הרשות גיבתה את החלטתה בצורך בהוראת שעה שאמורה להיטיב מחד עם הזכייניות ומנגד עם היוצרים, בשל חוות-דעת כלכלית שגרסה כי ב-2009 יש צפי לירידה של 10%-15% בהכנסות של ערוצים 2 ו-10.

בישיבת ועדת הטלוויזיה דיווח סמירה כי לאור הוראת השעה שתיקנה מועצת הרשות השנייה, נחתמו והוזרמו בפועל לתעשיית היצירה הישראלית למעלה מ-15 מיליון שקל על-ידי זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת להפקות סוגה עלית. ההפקות כוללות סדרות דרמה, סרטי תעודה ותוכניות תעודה.

בתוך כך, מועצת הרשות השנייה החליטה לאשר את לוחות השידורים שהוגשו על-ידי קשת ורשת לעונה השנייה של שנת 2009 וכן את לוח השידורים של ערוץ 10.