סין זוללת נפט: מתכננת להגדיל את המלאי שלה ב-160%

סין תקים אתרים לאחסון חביות הנפט בעלות של 4.39 מיליארד דולר, וחברות סיניות כגון צ'יינה פטרוכימיים וצ'יינה נשיונל פטרוליום יקימו ויפעילו את אתרי האחסון

סין מתכננת להגדיל את מלאי הנפט שלה ב-160% לרמה של 270 מיליון חביות במהלך 5 השנים הקרובות. כך מדווחת היום סוכנות הידיעות היפנית ניקיי (Nikkei), המצטטת בכיר ברשות האנרגיה הלאומית של סין.

לפי הדיווח, סין תקים אתרים לאחסון חביות הנפט בעלות של 4.39 מיליארד דולר, וחברות סיניות כגון צ'יינה פטרוכימיים וצ'יינה נשיונל פטרוליום יקימו ויפעילו את אתרי האחסון.

סין היא צרכנית הנפט השנייה בגודלה בעולם, אחרי ארה"ב. ההחלטה להגדיל את מלאי הנפט התקבלה לאחר שהמדינה מיצתה את אתרי האחסון הנוכחיים שלה, ולפיכך החליטה להרחיבם. לאחר ההרחבה, מלאי הנפט של סין יספיק ל-20 ימים, בעוד הממשל הסיני התחייב להגדיל את המלאי כך שיספיק ל-90 ימים עד שנת 2020, מה שיעמיד אותה בשורה אחת עם המדינות המתועשות.

מאז שנגע בשפל של 32.9 דולר לחבית בדצמבר 2008, זינק מחיר הנפט בכ-112% והוא נסחר היום ברמה של 69.6 דולר לחבית. הזינוק במחיר הנפט מגיע גם בעקבות סימני ההתאוששות הניכרים בכלכלה העולמי, מה שצפוי להגביר את הביקושים לנפט, אך לסין יש חלק לא מבוטל בהאמרת מחיר הזהב השחור: בדצמבר האחרון השיק הממשל הסיני תכנית תמרוץ כלכלית בהיקף של 585 מיליארד דולר, תכנית שהביאה להגברת הביקושים לסחורות כגון נפט ומתכות.

בשנת 2008 הסתכם הביקוש לנפט ב-85.76 מיליון חביות ביום, אולם השנה חלה ירידה בביקושים בשל המשבר הכלכלי. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה (IEA) מעריכה כי הביקושים שהיו בשנה שעברה יחזרו רק בשנת 2012, אז יגיע הביקוש לרמה של 86.76 מיליון חביות ביום.