טוויטר - חדר המסחר: האפליקציה שמאפשרת למכור ולקנות מניות באמצעות טוויטים

וגם: ומחפשים את המסעדה המומלצת ביותר או המועדון הכי חם בחו"ל? LikeMe הוא התשובה ■ ועוד: בעולם בו פייסבוק ומייספייס שולטות, עדיין יש רשתות חברתיות נישתיות

1. גלוש וסע

מכירים את התחושה שמלווה אתכם בכל פעם שאתם מגיעים למקום חדש בעולם ומחפשים את המסעדה המומלצת ביותר או המועדון הכי חם בעיר? האתר LikeMe מאפשר למשתמשים למצוא, לסקר ולדרג מספר גדול של מקומות ברחבי העולם, במטרה לקבל אינפורמציה גם על עסקים מקומיים וגם על אטרקציות מעניינות של המקום. מלבד זאת, האתר מאפשר למשתמשים רשומים להעלות לרשת אינפורמציה אישית, הכוללת את הדברים שהם אוהבים ולא אוהבים, ובהתאם לכך, המערכת מתפקדת כמנוע המלצות לומד שמותאם לטעמו האישי של הגולש.

2. שחק אותה

בעולם שבו פייסבוק ומייספייס שולטות, נחמד להיזכר שיש עוד הרבה רשתות חברתיות נישתיות שמטרתן לקשר בין גולשים שמתעניינים בנושאים מסוימים. אחת הקטגוריות בהן יש הרבה רשתות חברתיות נישתיות היא ספורט, ולטובת אוהבי התחום מצורפים מספר לינקים לאתרים רלבנטיים.

כך, ArmchairGM מאפשר לאוהדי ספורט להתדיין עם גולשים אחרים על הקבוצות האהובות עליהם, באמצעות טכנולוגיית ה-Wiki שמאפשרת לגולשים לכתוב מאמרים שונים בתחום ולהגיב על מאמרים של אחרים. חובבי הספורט ייהנו גם מאתר ILovetoPlay, שמאפשר להם לרשום איפה הם גרים, ובהתאם לכך למצוא פרטנרים מתאימים למשחק מסוים או קורסים שמתאימים ליכולות שלהם.

גם לישראל יש נציגות בתחום, עם האתר Footbo, שמציע למשתמשים רשת חברתית נישתית ואתר מדיה בתחום הספורט, כך שמשתמשים יכולים לערוך פרופיל אישי ולצרוך חדשות בהתאם לתכני הספורט שמעניינים אותם.

3. מניית טוויטר

מדי יום משוחררות לשוק אפליקציות חדשות שמתממשקות עם שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר, ואחת מהן היא PollyTrade שנמצאת כעת בגרסת בטא פתוחה. האפליקציה מקשרת בין חשבון הטוויטר האישי של המשתמשים לבין החשבון האישי שלהם באתר המסחר E-Trade, במטרה לאפשר לגולשים לבצע טרנזאקציות באמצעות טוויטים (ציוצים) שמתחילים עם המילה pollytrade@ ולאחריה הסימול של המניה המבוקשת, והכמות שברצונם למכור או לרכוש. לאחר שליחת הטוויטר, משתמשים יקבלו בחזרה בטוויטר את מספר ההזמנה שלהם.

4. כדורגל להמונים

אוהבי הכדורגל, ואנשים תחרותיים בכלל, ימצאו עניין באתר Hattrick, שמציע למשתמשים את האפשרות לנהל קבוצת כדורגל, לבנות את קבוצת החלומות שלהם ולהתחרות מול מאות אלפי גולשים ברחבי העולם. למעשה, Hattrick הוא מעין משחק אסטרטגי חינמי, שלא מצריך הורדת תוכנה, כאשר כל משתמש יכול לקנות או למכור שחקנים, להשקיע בשיפור אצטדיון הכדורגל ולבנות תוכנית אימונים ארוכת טווח. בתחילת המשחק, משתמשים מקבלים קבוצה שממוקמת בליגות נמוכות, כאשר המטרה היא לטפס כלפי מעלה לליגות טובות יותר, בעזרת סכום כסף שהם מקבלים והשחקנים שהם בחרו.