אמריקן קולוני מכרה את חלקה בפרויקט בגבעתיים בשל קשיים תזרימיים וביטלה 18 חוזי המכר

החברה מכרה 60% מהפרויקט לגוף שלישי תמורת 32.8 מיליון שקל ■ מדובר בפרויקט שכולל בניין בן 19 קומות ו-56 דירות

אמריקן קולוני מוכרת את פרויקט "הבוסתן" ברחוב עמק ברכה בגבעתיים ומבטלת את כל החוזים שחתמה עם רוכשי הדירות.

מדובר בפרויקט שכולל בניין בן 19 קומות ו-56 דירות. מהודעת החברה עולה, כי בעקבות מכירת הפרויקט לגוף שלישי, היא מבטלת 18 חוזים שנחתמו עם רוכשי הדירות במחיר ממוצע של 1.7 מיליון שקל לדירה כולל חניות ומחסנים.

המכירה אמורה להקל על החברה שנקלעה בתקופה האחרונה לקשיים תזרימיים כבדים, ותסייע לה לעמוד בהתחייבויותיה ובתשלומים למחזיקי האג"ח.

על פי הסכם המכירה, החברה תמכור את כלל הזכויות בפרויקט בו היא מחזיקה 60%, תמורת 32.8 מיליון שקל. השותפים המחזיקים ב-40% מהפרויקט (חברת "שלום את נתן" ומשקיע פרטי) יקבלו 11 מיליון שקל בגין החזר הוצאות. להערכת החברה, היא תרשום הפסד של כ-5 מיליון שקל בגין העסקה. את אמריקן קולוני ייצגו בעסקה עוה"ד עזוי פנחסי וזיו פנחסי ממשרד מיכאל הנטר ושות'.

פרויקט יחיד

הפרויקט שבנייתו החלה לפני מספר חודשים, הוא הפרויקט היחיד שמקימה החברה לאחר שבנייתם של פרויקטים משמעותיים נוספים בתל אביב וירושלים לא יצאו לדרך בשל המשבר בשוק. אמריקן קולוני רכשה את הקרקע בגבעתיים בפברואר 2007 תמורת כ-31.5 מיליון שקל בתוספת מע"מ, וחברת הבת שהפרויקט בבעלותה, אמריקן קולוני גבעתיים, חתמה על הסכם ליווי עם בנק מזרחי-טפחות בסך של 106 מיליון שקל.

משה גבריאלי מבעלי אמריקן קולוני ומנכ"ל משותף בחברה אמר ל"גלובס" כי "המכירה בוצעה כתוצאה מקשיים תזרימיים ובכדי לעמוד בהתחייבויות שלנו, ומשום שהלקוחות החלו לבטל חוזים". גבריאלי אישר כי כל חוזי המכר שנחתמו יבוטלו.