מודה בכישלון ועוזב מיוזמתו: אריק אלקלעי פורש מניהול לידקום

אלקלעי עוזב את החברה לאחר עשר שנות כהונה, וכשהיא בנקודת שפל בחייה *אלקלעי: "אני כבר רוצה לעשות משהו אחר. דירקטוריון לידקום דווקא ביקש ממני להמשיך בתפקיד"

כשמישהו עוזב מקום עבודה, מיוזמתו שלו, תמיד אפשר לזהות בקולו סוג של אנחת רווחה. כאילו שק של אבנים כבדות הורד מעל כתפיו, והוא מצליח לנשום עמוקות. כך חווינו הבוקר את השיחה עם אריק אלקלעי, מנכ"ל לידקום, שהודיע הבוקר על פרישתו מהתפקיד לאחר כמעט עשור. אלקלעי, שבקרוב יהיה בן 48, הודיע הבוקר על התפטרותו, ונימק אותה ב"רצון לעסוק בתחומים נוספים לאחרי שירות מגוון ורב אתגרים בן עשור בלידקום". לידקום לא איתרה עדיין מחליף לאלקלעי, ולכן האחרון יישאר בחברה עד למציאת המחליף.

כך או אחרת, וקשה להתעלם מכך, אלקלעי עוזב את לידקום כשהיא עוברת את אחת התקופות הקשות בחייה, ולאלקלעי, האיש שהוביל את החברה, יש יד בדבר. החברה, הבונה מגדלי תקשורת עבור מפעילי רשתות סלולריות בשווקים מתעוררים, נקלעה לאחרונה לקשיי נזילות (גם על רקע משבר האשראי), ומנייתה קרסה למחיר שפל - 2.93 פני או 22.1 אגורות - המשקף שווי חברה של 5.9 מיליון דולר, מחיקה בשיעור של 87% בשנה האחרונה. לידקום, נזכיר, נסחרת רק בשוק ההון המקומי לאחר שמנייתה נמחקה מהמסחר בבורסת המשנה הבריטית (AIM).

"אני כבר רוצה לעשות משהו אחר", אומר לנו אלקלעי. "במהלך עשר השנים האחרונות עברתי הכול מהכול. לידקום הפכה מסטארט אפ לחברה פרטית, ומשם לחברה ציבורית, גייסה הון וחוב, צמחה באופן מדהים, פעלה בשוק באנגליה, בשוק האמריקני, בשוק הישראלי ועוד. אין משהו שלא נחשפתי אליו במהלך עשר השנים הללו אך הגעתי למסקנה שזה די והותר בשבילי. מזמן החלטתי עם עצמי שעשר שנים זה די, והגיעה העת".

"גידלתי את לידקום מאפס"

*אך אי אפשר להתכחש לעובדה שאתה עוזב את לידקום בשעת משבר, ולכן זה רק לגיטימי לתהות האם אכן עייפת או שמא התבקשת לעזוב את החברה.

אלקלעי צוחק. "לא, ממש לא. לצערי או לשמחתי אין לי צבע צהוב לספק לשאלתך. בלידקום כבר נעשה הכול כדי שהשנה הבאה תיראה יותר טוב, ולכן אני שלם עם עיתוי הפרישה. להיפך, דירקטוריון החברה ביקש ממני להמשיך בתפקיד".

*לא מצער אותך לעזוב את לידקום במצבה הנוכחי?

"זה מצער, אך זה לא אומר שאין לי יותר כוח. עשר שנים זה הרבה זמן, ופשוט בא לי לעשות המון דברים אחרים. כל זמן לפרוש יכול להצטייר כלא נכון, ולמען האמת תכננתי לפרוש מזמן, אך נאלצתי להישאר כדי לסיים מספר תהליכים קשים שהתחלתי.

"זה היה הבית שלי. גידלתי את לידקום מאפס, ולכן זו לא החלטה פשוטה בשבילי, אך הייתי צריך לקבל אותה".

אלקלעי מתכנן לקחת חופש ארוך ("כבר 23 שנה לא לקחתי חופש"), ועבור מחליפו בתפקיד - יהיה מי שיהיה - הוא אומר כי "הוא יצטרך להיצמד לתוכנית ההבראה. התחלנו ליישם תוכנית התמקדות בחברה באמצע השנה שעברה, אך משבר האשראי אילץ אותנו לנהל אותה לא בקצב שרצינו, כי אם יותר מהר. נכון להיום, אנו די רודפים אחרי הזנב של עצמנו ומתאימים עצמנו למה שהמשבר מכתיב. המנכ"ל החדש ייכנס לתוך תוכנית ההתייעלות - שכבר מיושמת - ואז יצטרך להשלים אותה, ומשם להצעיד את החברה למסלול של צמיחה ורווחיות. הוא לא יקבל הכול על מגש של כסף". *