נציב שירות המדינה שוקל להשעות את בר-זכאי מרשות המסים

גידי בר-זכאי, סמנכ"ל לעניינים מקצועיים ברשות המסים, הוא היחיד מבין החשודים שהמשיך בתפקידו מאז נחשפה פרשת השוחד ברשות ■ עתה, עם קבלת ההחלטה להעמידו לדין, סביר כי הוא יושעה מתפקידו

נציבות שירות המדינה הודיעה לגידי בר-זכאי, סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים ברשות המסים, כי נשקלת השעייתו משירות המדינה.

הנציבות הזמינה את פרקליטו, עו"ד ד"ר יעקב וינרוט, להציג בתוך 7 ימים נימוקים בכתב מדוע אין להשעותו, וזאת במסגרת הליך שימוע כפי שדורש החוק.

חוק שירות המדינה (משמעת) מסמיך את נציב שירות המדינה להשעות עובד מתפקידו, אם נפתחה נגדו חקירה פלילית בעבירה שלדעת הנציב יש עימה קלון, לאחר שיתייעץ עם נציג היועץ המשפטי לממשלה, ובכפוף לזכות שימוע שתינתן לעובד.

כזכור, אתמול (ב') הודיעה הפרקליטות ל-8 מעורבים בפרשת השחיתות ברשות המסים כי נדחו טענותיהם בשימוע, וכי יוגש נגדם כתב אישום בימים הקרובים. 5 עובדי רשות המסים בעבר ובהווה - מנהל הרשות לשעבר, ג'קי מצא; הסמנכ"לים, גידי בר-זכאי ושמואל בוברוב; יגאל סער, נציג רשות המסים בארה"ב; ויוסי שטיינמץ, מנהל תחום ייבוא אישי ורכב במכס - יואשמו בקבלת שוחד ובמירמה והפרת אמונים.

כזכור, מצא עצמו כבר פרש בעקבות החשדות נגדו. בוברוב, סער ושטיינמץ הושעו מעבודתם כבר בתחילת הפרשה. בסופו של דבר פרש בוברוב מהרשות, אולם סער ושטיינמץ עדיין נחשבים לעובדי המערכת.

היחיד שהמשיך בתפקידו (אם כי הוטלו עליו מגבלות מסוימות) הוא גידי בר-זכאי. בנציבות הסבירו בשעתו כי הם ביקשו להשעות גם אותו, אולם הפרקליטות סברה כי אין צורך בכך משום שהראיות נגדו אינן חזקות, ולפיכך מסתמן כי לא יועמד לדין. אולם בסופו של דבר, עם קבלת ההחלטה להעמיד את בר-זכאי לדין, ברור כי הוא צפוי להיות מושעה.

ברשות המסים אמרו בתגובה: "נפעל כפי שיורו לנו הפרקליטות ונציבות שירות המדינה". בר-זכאי עצמו סירב להגיב.