מחזיקי האג"ח לפרופיט: הסדר חוב תוך שבועיים או פירעון מיידי

חברת הנדל"ן הקטנה צברה חובות של 646 מיליון שקל ■ עו"ד פיני רובין: "אין לנו אלא להניח שהחברה ומנהליה המנוסים ישיבו עטרה ליושנה לרווחת הנושים ובעלי המניות"

פרופיט , הנמצאת בשליטת צבי וגיא יצחקי, ממשיכה במאמציה להגיע להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח, אך המוסדיים הציבו היום בפניה אולטימטום - תוכנית שתהיה מקובלת עלינו עד ל-16.07 או שאגרות החוב יועמדו לפירעון מיידי.

חברת הנדל"ן נקלעה למשבר בעקבות חשיפה לפעילות יזמית במזרח אירופה ונטישה של שוכר מהותי בנכס של החברה בחיפה. את הרבעון הראשון של השנה סיימה פרופיט עם תזרים מזומנים שלילי של כ-5 מיליון שקל. היקף ההתחייבויות השוטפות שלה הוא 138 מיליון שקל, וההתחייבויות לזמן ארוך מסתכמות ב-508 מיליון שקל.

לחברה 16 נכסי נדל"ן מניב בישראל ובחו"ל, ושמונה פרויקטים יזמיים. מאפריל 2009 עומד היקף האג"ח של החברה על 220 מיליון שקל, ועד סוף מאי 2010 היא נדרשת לפרוע הלוואות ואג"ח בסך 89 מיליון שקל. אגרות החוב נסחרות בתשואת זבל של עד 95%, המשקפת את חשש המשקיעים מיכולת החזר החוב של החברה.

במסגרת מאמצי החברה להגיע להסדר, מייצגים את חברת פרופיט עורכי הדין פיני רובין וירון אלכאוי ממשרד גורניצקי ואת מחזיקי האג"ח מייצגים עורכי הדין אלון ורענן קלייר.

עו"ד פיני רובין אמר היום (ד') כי "כל מי שמצוי בתחומי הנדל"ן הן במזרח אירופה, הן במערב אירופה והן בישראל, מבין שמצבה של חברת פרופיט הוא תמונת ראי של המשבר הכלכלי העולמי. החברה ידעה ימים יפים והשקעות מוצלחות משך כ- 17 שנים, ועם התאוששות השווקים, במהרה בימנו, אין לנו אלא להניח שהחברה ומנהליה המנוסים ישיבו עטרה ליושנה לרווחת הנושים ובעלי המניות. לכן, יזמה החברה הידברות עם המחזיקים במטרה להגיע להסדר סביר ומאוזן לרווחת כל הצדדים. יש לקוות שהגופים המוסדיים, שהינם משקיעים מקצועיים ומנוסים, מבינים גם הם את היתרונות שיש בהסדר לעומת חלופות אחרות".

פרופיט