חגיגה עצובה בסוני - הווקמן בן 30

שלושה עשורים אחרי שהביאה לעולם את הקונספט של מוזיקה תוך כדי תנועה, סוני לא מצליחה להמציא את עצמה מחדש, ולזכות מחדש במוניטין שלה בתחום הגאדג'טים

כאשר הווקמן הראשון יצא לחנויות, היום לפני 30 שנה, סוני השתמשה בגולש סקייטבורד כדי להדגים את החדשנות שלה, ועד כמה מתאים נגן הקלטות הנייד להאזנה למוזיקה תוך כדי תנועה רעיון חדשני לחלוטין ב-1979. כיום, סוני נאבקת כדי להמציא את עצמה מחדש ולזכות שוב במוניטין שלה כחלוצה בתחום הגאדג'טים.

יצרנית האלקטרוניקה ומוצרי הבידור היפנית איבדה בשנה הפיסקאלית שהסתיימה במארס 1.02 מיליארד דולר ההפסד השנתי הראשון מזה 14 שנים והיא צופה הפסדים נוספים בהמשך השנה. לחברה, המייצרת גם מחשבים ניידים ומצלמות דיגיטליות, לא היה להיט מכירות כמו הווקמן מזה שנים והיא איבדה נתח שוק משמעותי בשוק נגני המוזיקה לחברת אפל וללהיט המוביל שלה האייפוד.

במשך 30 השנים שחלפו מאז יצא לשוק הווקמן הראשון, מכרה סוני 385 מיליון מכשירי ווקמן. נגני קלטות, נגני דיסקים ומיני דיסקים וכעת נגנים דיגיטליים, כולם נושאים את המותג של הנגן הנייד הראשון ווקמן. לשם השוואה, מאז השקתו של האייפוד לפני שמונה שנים, מכרה אפל 210 מיליון מכשירים.

כאשר האייפון החל להימכר כלחמניות חמות, לפני מספר שנים, נשאל אחד ממפתחי הווקמן, שיזוהו טאקאשינו, מדוע סוני לא היתה הראשונה לפתח מכשיר דומה. אחרי הכל, האייפוד נראה כמשהו שמתאים לצורת המחשבה של סוני. טאקאשינו הראה לכתבים היפנים את המודלים החדשים של הווקמן, אשר יכלו לנגן רק קבצי מוסיקה המוגנים בזכויות יוצרים, וכאן אולי מצויה התשובה לשאלה. אחת הסיבות לפופולאריות העצומה של האייפוד היתה יכולתו לנגן קבצי mp3. זאת, בזמן שסוני, בנסיונה להגביל את המשתמשים, סגרה את עצמה בפני העולם.

כעת, ישנן שמועות שסוני עשויה לזנוח את המותג 'ווקמן', בנסיון להמציא את עצמה מחדש.