דירוג האג"ח של לידקום ירד לדרגה אחת מעל חדלות פירעון

שער האג"ח צונח ב-20% ■ לפני יומיים הודיע מנכ"ל החברה על פרישתו ■ בעקבות הורדת הדירוג ב-11 דרגות, תועלה הריבית על האג"ח הנסחרת בבורסה בת"א

דירוג החוב של לידקום ירד לדרגה אחת מעל חדלות פירעון; חברת הדירוג המקומית מידרוג הורידה את דירוג כושר הפירעון של החברה הבונה מגדלי תקשורת עבור מפעילי רשתות סלולריות בשווקים מתעוררים ל-"Ca", דרגה אחת מעל הדרגה הנמוכה ביותר, המשקפת חדלות-פירעון. "ידורג זה משקף סבירות גבוהה כי האג"ח יימצא בחדלות-פירעון", כותבת סיגל יששכר מחברת הדירוג.

בעקבות הורדת הדירוג ב-11 דרגות מ-"Baa2" (הדרגה התשיעית מלמעלה, עדיין מסווגת ברמת השקעה בדירוג בינוני), תועלה הריבית על האג"ח הנסחרת בבורסה בת"א. מדובר בתוספת ריבית של 2.75% במונחים שנתיים שתחושב החל מהיום, כך שהריבית החדשה תעמוד על 9.9% והשיעור המשוקלל שלה לפיה תחושב הריבית התקופתית שתשולם ב-15 ביולי הקרוב תעמוד על 7.35% לשנה. במידרוג מעריכים כי יהיה ביכולתה של לידקום לשלם את הקרן והריבית ביולי (כ-4 מיליון דולר).

ללידקום סדרה אחת הצמודה למדד המחירים לצרכן ונושאת ריבית קבועה בשיעור 7.155 במקור, כאמור. לסדרה מח"מ (משך חיים ממוצע עד החזר ההשקעה במלואה הן מפרעונות קרן והן מפרעונות ריבית, א"ו) של 1.18 שנים נטו. בעקבות ההודעה, שערה של האיגרת צנוח, ורמתו הנמוכה ביותר עד כה עמדה על 48 אגורות בלבד - שער המגלם ירידה של 22.5% משער הבסיס. צניחה זו מקפיצה בהתאמה את התשואה לפדיון ל-69.13% לשנה, נטו.

לשם השוואה, הערך המתואם של האיגרת (נטו) עומד על 111.34 אג' - כלומר, השווי של האיגרת בשקלול הפשרי ההצמדה והריבית שטרם שולמו אמור להיות גבוה פי 2.32 מהשער בו נסחרת האיגרת בבורסה, גם לאחר ניכוי מס. מכאן, ששווי-השוק של הסדרה כולה עומד על 60.8 מיליון שקל אל מול ערך נקוב של 98.12 מיליון שקל.

לפני יומיים הודיע מנכ"ל החברה, אריק אלקלעי, על פרישתו לאחר 10 שנים. המסחר במניותיה של לידקום בבורסה המשנית של לונדון (ה-AIM) הופסק שלשום (ג'), כך שהחל מאתמול (ד') נסחרת המניה רק בבורסה בתל-אביב, שם רשומות גם אגרות החוב שלה למסחר.

במידרוג מציינים היום כי הורדת הדירוג נובעת מ"הרעה חריפה בתוצאות הפעילות של החברה ברבעון הראשון של 2009, אשר היו נמוכות משמעותית מהתחזיות שהוצגו למידרוג בפעולת הדירוג בדצמבר האחרון". לגבי העתיד לבוא, כותבים שם כי "לפי הערכות החברה, בשנים 2009-2010 צפוי היקף הפעילות להיות נמוך במידה משמעותית מזה שנרשם בשנתיים האחרונות - בעיקר כתוצאה מיציאה משווקים המאופיינים ברווחיות נמוכה".

החברה כעת אינה עומדת באמות מידה פיננסיות מול הבנקים, כך שהיא עשויה להתמודד על העמדת האשראי הבנקאית לפירעון מיידי. יכולה לנהל מו"מ עם הבנקים, אם כן, צפוי להיות קריטי ליכולתה לשלם את האג"ח לאחר התשלום הקרוב.

[לאתר אפיקים סולידיים]